اجرای طرح ملی دادرس برای دانش آموزان ملایری

بشری گفت: طرح دادرس با هدف آماده سازی دانش آموزان در روزهای سخت و افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری ناشی از حوادث بسیار مورد استقبال آموزش و پرورش قرار دارد.

«محمدرضا بشری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر اظهار کرد: طرح دادرس با هدف آماده سازی دانش آموزان در روزهای سخت و افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری ناشی از حوادث بسیار مورد استقبال آموزش و پرورش قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر  با بیان اینکه  طرح ملی دادرس یکی از برنامه های تعریف شده با رویکرد آموزشی، تربیتی و رقابتی است افزود: در این طرح علاوه بر  رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی دانش آموزان ، افزایش روحیه کار جمعی و رشد سطح آگاهی دانش آموزان  نیز اتفاق می افتد.


 مدیر آموزش و پرورش در ادامه ضمن اعلام آمادگی آموزش پرورش در خصوص برگزاری برنامه های طرح ملی دادرس، بیان داشت: با توجه به پتانسل خوب و بالای هلال احمر در خصوص آموزش های همگانی و از آنجایی که دانش آموزان بهترین جامعه هدف برای این آموزش ها می باشد گفت: با اجرای این طرح ما می توانیم در هر خانواده یک نیروی امدادگر تربیت کنیم که در زمان حوادث بتوانند حداقل به خود و خانواده خودشان امدادرسانی نمایند.
 وی با بیان اینکه این طرح که با همکاری هلال احمر برای دانش آموزان طی سالهای گذشته برگزار شده توانسته است تا حدودی آمادگی عمومی و خانوادگی را در مواقع بروز حادثه بالا ببرد.

وی گفت: در این زمینه امسال نیز هلال احمر شهرستان برای  اعزام مربی و تجهیزات لازم جهت آموزش به دانش آموزان  اعلام آمادگی کرده که  آموزش کمک های اولیه و امداد و نجات به دانش آموزان در قالب این طرح  از اهداف جمعیت هلال احمر است نیاز به همکاری آموزش و پرورش، مدارس و اولیای دانش آموزان دارد.

وی استفاده از فضای مجازی را برای یادگیری و آموزش مباحث طرح دادرس را بعنوان یک فرصت برشمرد  و گفت:  در این زمینه هلال احمر ملایر با  همکاری واحد  یهداشت و سلامت اداره آموزش و پرورش شهرستان با برنامه ریزی طرح های نوین در بستر فضای مجازی و آموزش های غیرحضوری طرح دادرس را دارد.

کد خبر 1030940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha