تصمیم سازان تعلیم و تربیت، نهج البلاغه را از غربت خارج کنند/ترغیب  نسل جدید به مطالعه نهج البلاغه با شیوه های هنرمندانه

تولیت مدرسه علمیه مروی تهران گفت: امروز یکی از مهم ترین وظایف مسئولان و مدیران فرهنگی کشور ما باید این باشد که به شیوه های هنرمندانه، نسل جدید را ترغیب به مطالعه و اُنس با کتاب شریف نهج البلاغه کنند.

آیت الله «محمدباقر تحریری» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک ولادت مولی الموحدین امام علی(ع) بر همه شیعیان و محبان حضرتش گفت: پس از قرآن کریم، ما کتابی همچون نهج البلاغه را پیدا نمی کنیم که در عرصه ها و ابعاد گوناگون برای زندگی بشر مفید باشد و انسان با عمل به محتوای آن بتواند در مسیر دست یابی به سعادت حقیقی قرار گیرد.

 

تولیت مدرسه علمیه مروی تهران افزود: به تعبیر رسای مقام معظم رهبری، نهج البلاغه بیدارکننده و هوشیار کننده است و درس تدبیر و بصیرت و آگاهی به انسان رهروی راه حقیقت می دهد.

 


استاد حوزه علمیه همچنین گفت: برای ما که خود را محب و شیعه آن حضرت عنوان می کنیم، بسیار لازم است که از مجموع بیانات و فرمایشات نورانی ایشان بهره مند باشیم، چه آن که انسان واقعاً در برابر این معارف ناب و راهگشا، چاره ای جز تحیر و تحسین ندارد و نهج البلاغه بی شک یکی از دلایل اعجاز کلام امیرالمؤمنین (ع) است.
 


آیت الله تحریری افزود: آن چه مهم است این که همه ما به سهم خود کاری کنیم که در کنار توجه به قرآن، توجه به نهج البلاغه نیز در جامعه ترویج پیدا کند و مردم و به خصوص نسل جوان اُنس و الفتی با این معارف داشته باشند.

 


تولیت مدرسه علمیه مروی در خاتمه گفت: به ویژه از مدیران فرهنگی و عزیزان تصمیم گیر و تصمیم ساز در مباحث تعلیم و تربیت و نیز رسانه ها انتظار می رود که نهج البلاغه را در جامعه ما از غربت خارج کنند تا همه از کلام امیرالمؤمنین(ع) و رهنمودهای ایشان به معنای واقعی کلمه، بهره مند شوند.

کد خبر 1030960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha