چهره آستارا سفیدپوش شد

بندر آستارا برای دومین بار در سال جاری، چهره زمستانی به خود گرفت و بارش برف این شهر مرزی را سفیدپوش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، نفوذ سامانه ناپایدار جوی سبب بارش برف و باران و کاهش نسبی دما در آستارا شد و چهره مناطق کوهستانی و جلگه ای این شهرستان را سفیدپوش کرده است.

 

بارش برف که از بامداد امروز در شهرستان آستارا آغاز شده است، علاوه بر ارتفاعات و جاده ها، سطح شهرها را نیز سفیدپوش کرد و موجب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان شد.

 

مردم شهر مرزی بندر آستارا طی سال جاری در حالی دومین بارش برف را تجربه می کننند که در روزهای گذشته گرم شدن هوا نگرانی هایی از خشکسالی شدید در سال آینده را باعث شده بود.

 

هم اکنون تمامی راه های اصلی و فرعی آستارا باز بوده و تردد خودروها با احتیاط در حال انجام است.

 

عوامل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آستارا نیز طی چند مرحله جاده های اصلی این شهرستان را برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی کردند و در حال حاضر نیز مشغول عملیات های مربوطه هستند.

 

پلیس راه از رانندگان خواسته با توجه به لغزنده بودن جاده های شهرستان به ویژه در مناطق کوهستانی، از تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

 

گفتنی است، براساس پیش بینی های هواشناسی در مناطق جلگه ای شهرستان آستارا ۳۵ تا ۵۰ سانتی متر و در ارتفاعات نیز ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر برف می بارد.

 

کد خبر 1031011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha