آماده باش اعضای ستاد مدیریت بحران ماسال برای مقابله با برف

پورحضرت با اشاره به پیش‌بینی بارش شدید برف و طوفان در روزهای پایانی هفته جاری،‌ از آماده باش همه ادارات عضو ستاد مدیریت بحران این شهرستان خبر داد.

«وحید پورحضرت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ازماسال اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش شدید برف و طوفان در روزهای آتی، همه ادارات عضو ستاد بحران در آماده‌باش هستند.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی، از بارش برفی سنگین‌تر نسبت به هفته‌های قبل حکایت دارد افزود: پس از برف شاهد کاهش شدید دما و یخبندان شدید خواهیم بود.

 

وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عموم مردم برای حفظ آمادگی مقابله با بحران برف گفت: در صورتی که اطلاع‌رسانی مناسب از طریق ابزارهای رسانه‌ای از قبل انجام پذیرد، می‌توان از ظرفیت بالای مردم برای مقابله با این بحران به خوبی بهره گرفت.

 

پورحضرت با بیان اینکه همه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان برای بحران برف و طوفان احتمالی در اماده باش کامل هستند تصریح کرد: همه رؤسای ادارات عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان، باید در هنگام بروز بحران در سطح شهرستان حضور داشته باشند و تدابیر لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی اتخاذ کنند.

 

فرماندار ماسال آمادگی کامل نانوایی‌های دوگانه سوز و تامین ارزاق ضروری مردم از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: جایگاه داران توزیع بنزین و گازوئیل نسبت به تهیه و تامین فرآورده‌های نفتی خود در اسرع وقت اقدام کنند.

 

پورحضرت با بیان اینکه اولویت اول ستاد در هنگام بارش برف، باز بودن مسیرهای اصلی شهری و روستایی و راه‌های مناطق مسکونی پر جمعیت است، گفت: باز کردن مسیرهای فرعی شهرستان در اولویت برنامه‌های این ستاد قرار خواهد داشت.

 

فرماندار ماسال، با تاکید بر استفاده از ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی همچون بسیج ، سپاه، هلال احمر، سازمان‌های مردم نهاد و نیروی انتظامی به هنگام بروز بحران، اظهار کرد: جهت مقابله و مدیریت صحیح بحران باید از همه ی ظرفیت‌ها و امکانات  شهرستانی و استانی از قبیل تراکتورهای کشاورزی، امکانات بخش خصوصی و امکانات استانی بهره گرفته شود.

 

وی برلزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی وآماده باش کامل دهیاران به عنوان مدیران بحران روستا  تاکید و خاطرنشان کرد: بخشداران در این زمینه هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

کد خبر 1031061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha