توزیع ۲۰ هزار وعده غذای گرم در قم در سالروز ولادت مولود کعبه

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان قم گفت: همزمان با سالروز ولادت امیرالمؤمنین(ع) مجموعاً ۲۰ هزار پرس غذای گرم به همت ۴ موکب استان طبخ و توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین «حسین احمدی قمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک سالروز ولادت آقا امیرالمؤمنین(ع) ضمن تبریک روز میلاد با سعادت مولای متقیان و روز پدر گفت: حضرت علی(ع) به مقامی رسید که به همه اسرار عالم احاطه داشت .

 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان قم همچنین با اشاره به شرایط ویژه پیش آمده در کشور به بیان روایتی از ایشان پرداخت و خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در روایتی معروف می‌ فرمایند: «اعجز الناس من عجز عن الدعا» عاجزترین مردم کسی است که از دعا کردن ناتوان باشد، بنابراین جا دارد در این ایام برای برگشت سلامتی به جامعه دعا کنیم.

 

وی با اشاره به توصیه امیرالمؤمنین(ع) به صبر در بلاها و مصیبت ها اضافه کرد: ایشان می‌ فرمایند: هر محنت و بلایی اهدافی دارد و هر هدفی نیز نهایت و پایانی دارد، پس صبر پیشه کنید؛ از این رو باید اطمینان داشته باشیم که این شرایط می‌ گذرد و با صبر و استقامت و تکیه بر خدا، به روزهای خوب برسیم.

 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان قم در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی این بنیاد افزود: به لطف الهی و در سایه تعامل و همکاری نهادها و ارگان ها و به ویژه فعالان عرصه فرهنگی استان قم، ویژه برنامه های ارزشمندی به منظور بزرگداشت این ایام تدارک دیده شده و هم اکنون نیز در حال اجرا می باشد که البته لازم است در راستای شناساندن جایگاه و مقام رفیع امام علی(ع) بیش از این ها کارهای اثرگذار فرهنگی صورت گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به این که فعالیت های بنیاد غدیر استان قم در این باره از چند روز قبل از ولادت مولی الموحدین(ع) آغاز شده است، گفت: روز دهم رجب، سالروز ولادت امام جواد(ع) به کمک خیرین موکب های حسینی، ۶۰۰ بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۵۰۰ هزارتومان تهیه و بین نیازمندان توزیع شد، ضمن آن که روز پنج شنبه همزمان با سالروز ولادت امیرالمؤمنین(ع) نیز مجموعاً ۲۰ هزار پرس غذای گرم به همت ۴ موکب استان طبخ و توزیع خواهد شد.

 

 دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان قم اظهار داشت: همچنین با همکاری موکب محبان المهدی(عج) و کمک بنیاد غدیر استان قم یک نفرشتر به وزن ۴۴۰ کیلو و به ارزش تقریبی ۲۴ میلیون تومان نذر و گوشت آن بین محرومین توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این ها با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، دو برنامه فرهنگی -ترویجی در شب ۱۳ رجب با رعایت دستوالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

 


احمدی قمی در خاتمه گفت: انشاالله با عنایت مولای متقیان(ع) ظهر روز پنج شنبه مراسم جشن میلاد نور به همت جمعی از طلاب پاکستانی و با سخنرانی دبیر اجرایی بنیاد غدیر برگزار می گردد.

کد خبر 1031066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha