برگزیدگان هشتمین جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی معرفی شدند

نبی زاده گفت: ۴۲۰ اثر به دبیرخانه شعر فجر خراسان جنوبی ارسال شده که از این تعداد به هفت اثر برگزیده جوایزی اهداء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «ناصر نبی زاده» امروز (6 اسفند) در هشتمین جشنواره استانی شعر فجر خراسان جنوبی اظهار کرد: 420 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر فجر ارسال شده است که داوری مقدماتی آثار توسط داوران استانی انجام و آثار منتخب به هیئت داوران ارسال شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه فراخوان جشنواره شعر فجر سال گذشته منتشر شده بود، گفت: اختتامیه جشنواره به دلیل شیوع بالای بیماری کرونا به تاخیر افتاد که با بهتر شدن شرایط  با محدودیت افراد و با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان خوسف برگزار شد.

 

نبی زاده تصریح کرد: با وجود بیماری کرونا، جامعه شعرای استان خراسان جنوبی در همه جریان ها، رویدادها و فعالیت ها به ویژه در فعالیت های فرهنگی سال سختی را پشت سر گذاشته اند؛ همچنین آثار شاعران خراسان جنوبی قابل بررسی، تحقیق و پژوهش است است.

 

وی رویکرد اصلی خراسان بزرگ را «شعر» عنوان کرد و افزود: خوشبختانه نسل پویایی از شعر را در خراسان بزرگ به ویژه خراسان جنوبی داریم که لازم است جشنواره هایی مبنی بر شعر در این استان برگزار شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ظرفیت و سطح شعر خراسان جنوبی سطح بایسته ای است که در جشنواره شعر فجر نمود دارد، ادامه داد: در این بستر شاهد خلق آثار بسیار زیبایی هستیم که قابل تقدیر است.

 

گفتنی است در این جشنواره مصطفی توفیقی، علیرضا ذوالفقاری  و فاطمه سادات طاحانی به عنوان نفرات اول تا سوم هدیه نقدی، تندیش جشنواره و لوج تقدیر اهداء شد؛ همچنین آثار حسین حمامی، سید عباس محسن زاده، ام البنین جمالی، بتول شجاع، حسین کیال، اسلامی  به عنوان 6 اثر شایسته تقدیر از نگاه داوران ، لوح تقدیر و جوایزی اهداء شد.

 

 

 

کد خبر 1031166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha