یکی از پایه ها و ارکان اسلام زکات است

آیت الله علما، گفت: یکی از پایه ها و ارکان اسلام زکات است،و به فرموده امام راحل (ره) اگر مردم زکات مال خود را بپردازند فقیری در جامعه نمی ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در دومین همایش زکات استان گفت:  کمیته امداد در پویش مومنانه ای که امسال در لبیک به فرمایشات رهبری (مدظله العالی) صورت گرفت انصافا خوب کار کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در این پویش مومنانه کمیته امداد از وظیفه خودش نیز اضافه تر عمل کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه هر کس در کمک به فقرا، ضعفا و مستمندان شتاب کند خداوند جزای کار خیر او را می دهد، تاکید کرد: سیره امیرالمومنان علی (ع) رسیدگی به فقرا و ایتام بوده و کمیته امداد نیز در زنده نگه داشتن سیره آن حضرت هرچه در توان داشته انجام داده است.

 

آیت الله علما افزود: زکات یک امر حاکمیتی و الهی است و حکومت باید با جدیت به میدان بیاید و این احکام را پیاده کند و این کار انجام شده  و زکات یک موضوع عام است که خیرات و برکات آن عمومیت دارد و باید به این مسئله توجه شود.

 

وی گفت: اگر زکات را دنبال و پیاده کنیم ضمن اجرای حکم الهی، به فقرا توجه کرده ایم و مسائل تربیتی را پی گرفته ایم.

 

امام جمعه کرمانشاه در پایان بابیان اینکه هیچ نهادی برای جمع آوری زکات مناست تر از کمیته امداد نیست ، اظهار کرد: کمیته امداد خیلی خوب در این زمینه عمل کرد است. کار کمیته امداد شناسایی و پیدا کردن  فقرا در سطح استان است و اگر هم جایی مشکل وجود دارد باید ان مشکل را اصلاح کرد .

کد خبر 1031223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha