ولایت، حاکمیت انسان معصوم بر فکر، قلب و زندگی انسان / ولایت امیرالمومنین (ع)توسط  امام زمان (عج) گسترده و بسط داده می شود

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی گفت: ولایت یعنی حاکمیت انسان معصوم بر فکر و قلب و زندگی انسان و ولایت علوی یعنی کسی که حاکمیت حضرت علی (ع) را می پذیرد. اصل ظهور و اصل تحقق ظهور چنین ولایتی است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید مسعود پورسیدآقایی» در نشست تخصصی «در رواق میقات» که امروز شش اسفند به صورت آنلاین برگزار شد درباره اصل ظهور عصر تحقق ولایت علوی نکاتی را بیان کرد.

 

مسئول موسسه آینده روشن در تعریف ولایت گفت: ولایت یعنی حاکمیت انسان معصوم بر فکر و قلب و زندگی انسان و ولایت علوی یعنی کسی که حاکمیت حضرت علی (ع) را می پذیرد. اصل ظهور و اصل تحقق ظهور چنین ولایتی است.

 

وی افزود: توسعه و گسترش ولایت علوی در مقیاس جهانی و در دنیا باید محقق شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی تاکید کرد: اهداف امام زمان همان اهداف امیرالمومنین است و شان امام زمان همان شان حضرت علی (ع) است؛ بنابراین روش و شیوه حکومت داری امام زمان (عج) نیز برگرفته از روش و شیوه حکومت داری حضرت علی (ع) است.

 

مسئول موسسه روشن تاکید کرد: آنچه که امام زمان (عج) از نظر سیره رفتاری و روش حاکمیتی انجام می دهد، همان شیوه و رفتاری است که امیرالمومنین (ع) داشته است؛ بنابراین در واقع، ولایت امیرالمومنین (ع) توسط  امام زمان (عج) گسترده و بسط داده می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی تصریح کرد: یک مومن نشان از حضرت علی (ع) دارد و مجاهدت و تمام زندگی او یکپارچه جهاد و تلاش است.

 

وی تاکید کرد: اهداف حکومت دینی، رشد و جهت یافتن همه استعدادهای انسانی است و چه کسی می تواند به جز خدا انسان معصومی را تربیت کرده و برای هدایت ما بفرستد. اساس و مبنای اینکه ما معتقدیم امام معصوم باید ولایت ما را داشته باشد، همه هستی قلمرو حاکمیت امام معصوم است و ما معتقدیم که سخت ترین روش های تربیتی بر عهده امام معصوم می باشد.

 

مدیر موسسه روشن تاکید کرد: شیوه حاکمیتی انبیای الهی این گونه است که انسان ها خودشان مجاب به پیروی از ائمه معصوم شوند و انسان ها اگر خودشان خواستند با پای خودشان به بهشت بروند و اجباری در به بهشت رفتن انسان ها وجود ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی با اشاره به آثار ولایت تصریح کرد: هدایت یکی از آثار ولایت است و هدایت در گروی توسل به اهل بیت و عترت و کتاب خدا است.

 

کد خبر 1031224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha