کسب رتبه اول در پرداخت تسهیلات شرکت های دانش بنیان

وفایی از کسب رتبه اول مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی در پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علی وفایی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز (6 اسفند) برگزاری شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت امیر المومنین، حضرت علی(ع) و روز پدر، در تشریح خدمات بانک توسعه تعاون استان مرکزی از ابتدای سال تا کنون گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک صد در صد دولتی در راستای حمایت از بخش تعاون کشور و در جهت نیل به تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد در سال 88 و مطابق با سیاست های اصل 44 قانون اساسی با تبدیل صندوق تعاون کشور به بانک تاسیس شده است.

 

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های بانک توسعه تعاون پرداخت و افزود: مطابق اساس نامه 70 درصد خدمات بانک که شامل تسهیلات و ... است مختص بخش تعاون و 30 درصد نیز برای سایر بخش ها است که در طی فعالیت بانک از ابتدای تاسیس توانسته گام های خوبی در زمینه تحقق برنامه های پیش بینی شده بردارد.

 

وی اضافه کرد: بانک توسعه تعاون استان مرکزی با ۱۱ شعبه و سه باجه مشغول ارائه خدمت به تعاون گران و  هم استانی های است که از این تعداد شعبه سه شعبه در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌ها هستند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: بانک توسعه تعاون در استان به عنوان یکی از بانک‌های پرداخت کنند تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، رونق تولید، صندوق توسعه ملی، صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته عملکرد قابل قبولی در بین شبکه بانکی استان داشته باشد.

 

مدیرشعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی با اشاره به پرداخت ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات و تعهدات در قالب ۵۵۰۰ پرونده از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: بانک در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود اقدام به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، کمیته امداد و بهزیستی، بنیاد شهید، سیل زدگان، مشاغل خانگی و همچنین تجهیز مدارس محروم استان کرده است.

 

وفایی بانک توسعه تعاون را به عنوان یک بانک ۱۰۰ درصد دولتی دانست و اضافه کرد: این بانک در راستای حمایت از بخش تعاون کشور و در جهت رسیدن به تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد در سال ۸۸ و مطابق سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی با تبدیل صندوق تعاون کشور به بانک تاسیس شده است‌.

 

وی در بخش دیگری از سخناش با اشاره به اینکه عملکرد این مدیریت در پرداخت تسهیلات تکلیفی کمیته امداد، بهزیستی، قرض‌الحسنه ازدواج و مشاغل خانگی از ابتدای سال بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد بوده است، اظهار کرد: مابقی آن  در شعب در حال کارسازی و در شرف پرداخت است.

 

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه این بانک از ابتدای سال تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است، گفت: تسهیلات پرداخت شده در قالب ۲۳ پرونده به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی و ۷۱۰ میلیارد ریال با اشتغال ۵۰۰ نفر در زمینه اشتغال پایدار روستایی بوده است.

 

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی همچنین ادامه داد: تسهیلات پرداخت شده با نرخ ۸ تا ۱۲ درصد به شرکت‌های دانش بنیان از محل تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی از دیگر فعالیت های این بانک بوده است.

 

وفایی گفت: در این خصوص ۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده که در حال حاضر این مدیریت رتبه نخست در پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان را دارا است.

 

وی در خصوص تسهیلات ازدواج، نیز بیان کرد: تا ابتدای اسفند تمامی پرونده‌ها به شعب معرفی و لیست در انتظار وجود ندارد و از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تاکنون ۹۰ میلیارد ریال منجر به عقد قرارداد شده است.

 

این مقام مسئول همچنین به ارائه تسهیلات به سپرده گذاران در قالب طرح توسکا اشاره کرد  و گفت: طرح توسکا از طرح های داخلی بانک است که در این طرح سپرده گذاران در طرح توسکا می توانند علاوه بر دریافت سود ناشی از سپرده گذاری ، از تسهیلات اعتباری بانک نیز به صورت ویژه  بهره مند ‌شوند.

 

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی اضافه کرد: این طرح با تمرکز بر افزایش رپضایتمندی مشتریان و با هدف گردش مناسب و موثر منابع در بانک به نفع مشتریان تعریف شده است.

کد خبر 1031253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha