بخشی از اعتبارات ملی بازآفرینی به شهرداری رشت اختصاص یافت

​رمضانپور نرگسی گفت: ۵۷ میلیارد تومان سهم شهرداری رشت از اعتبارات ملی بازآفرینی، تخصیص و توزیع یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « احمد رمضانپور نرگسی» در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر رشت که امروز(چهارشنبه، ۶ اسفند) تشکیل شد، از تخصیص ۵۷ میلیارد تومان به شهرداری رشت از محل اعتبارات ملی پروژه های بازآفرینی استان گیلان خبر داد.


رییس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه نگرانی های بسیاری برای تکرار تجربه سال گذشته مبنی بر جذب نشدن اعتبارات ملی برای شهرداری وجود داشت اظهار کرد: خوشبختانه امسال از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتباری که از محل اعتبارات پروژه های بازآفرینی به استان گیلان تخصیص یافت، ۵۷ میلیارد تومان به شهرداری رشت رسید و برای پروژه های تالاب عینک و خیابان اقتصاد توزیع شد.


رییس شورای شهر رشت افزود: با همراهی مجمع نمایندگان استان، قرار شد زمان جذب اعتبارات ملی بازآفرینی تا ۳۱ تیر ماه سال ۱۴۰۰ تمدید شود.


رمضانپور تصریح کرد: با افزایش زمان جذب این اعتبارات، نگرانی ها برای از دست رفتن سهم شهرداری رشت کاهش می یابد و امیدوار هستیم شهردار با پیگیری های مکرر، موجب جذب اعتبارات فوق برای شهر شود.


« محمدحسن عاقل منش» در این باره با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال و عقب ماندن اجرای پروژه های عمرانی گفت: با وجود پروژه های عمرانی مهمی که در شهر تعریف شده و نیمه کاره مانده، این نگرانی وجود دارد که نتوانیم در زمان نقرر از اعتبارات دولتی استفاده کنیم.


عضو دیگر شورای شهر افزود: پروژه چندین ساله رصدخانه کوشیار همچنان منتظر دریافت اعتبارات دولتی است و انتظار می رود با همراهی شورا، شهردار پیگیر جذب سهم رشت از این اعتبارات باشد.


وی در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود با اشاره به مسدود شدن سایت نام نویسی بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان تاکسی و وسایل نقلیه حمل بار بیان کرد: متاسفانه این سایت مدتهاست که مسدود شده و رانندگان زحمتکش تاکسی و بخش حمل بار از ثبت نام بیمه گروهی تامین اجتماعی به صورت خویش فرما محروم مانده اند.


عاقل منش خاطرنشان ساخت: کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با پیگیری سازمان مربوطه شهرداری و رایزنی با متولیان امر در استان و کشور می توانند گام مثبتی برای رفع چندین ساله این انسداد بردارند.


به گفته ی وی، از بیش از دو هزار و ۴۰۰ راننده ی بخش حمل بار و هفت هزار و ۵۰۰ مالک و کمک تاکسی، تنها چهار هزار و ۴۰۰ نفر تحت پوشش بیمه گروهی تامین اجتماعی به صورت خویش فرما هستند.

کد خبر 1031265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha