فضای مجازی برای تبلیغ و گسترش فرهنگ ناب اسلامی استفاده شود

مشیری با اشاره به اینکه از فضای مجازی برای تبلیغ و گسترش فرهنگ ناب اسلامی و سبک زندگی اسلامی می توان استفاده بهینه داشت گفت: می توان سخنرانی ها و پاسخ به شبهات را در فضای مجازی برای جوانان عرضه کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «هاشم مشیری» در مراسم تجلیل از فعالان مرکز تولید محتوا و فضای مجازی قافله سمنان گفت: از ظرفیت های مفید فضای مجازی، برنامه ریزی دقیق و صحیح داشته باشیم چرا که اینترنت می تواند مکانی برای اشاعه و ترویج تولیدات فاخر دینی باشد.

 

مدیر تیم فضای مجازی قافله سمنان گفت: با توجه به توسعه‌ی روز‌افزون فن‌آوری ارتباطات و ایجاد خدمات جذاب بر این بستر و تولید محتوای انبوه در شبکه و نیز توسعه‌ی شبکه‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی برای جلوگیری از تهدیدات این فضا و تبدیل تهدیدات به فرصت ها است.

 

وی با بیان این مطلب که رویکرد و گرایش مردم بویژه جوانان ونوجوانان امروز به سمت فضای مجازی است اظهار داشت: در این راستا اعضای تیم فضای مجازی قافله سعی کرده  به سمتی حرکت کند که فعالیت های مجازی در مساجد رونق بگیرد.

 

مشیری با اشاره به فعالیت های این تیم اظهارداشت: اعضای این تیم به مناسبت های مختلف مذهبی، ملی فعالیتهایی از قبیل طراحی پوستر، ساخت کلیپ، بارگذاری مطالب مذهبی ودینی و ... را برعهده دارند.

 

مدیر تیم فضای مجازی قافله سمنان ادامه داد: از آنجا که مقام معظم رهبری تأکید فراوانی در مورد فضای مجازی دارند ما تلاش می کنیم حضور بچه های ارزشی و انقلابی را در فضای مجازی فراهم کنیم و با تهیه کلیپ، تصاویر ومطالب تازه و بروز در خصوص نیاز نسل جوان وارد این عرصه شویم.

 

وی  ضمن بیان اینکه فعالان در این مرکز در سال جاری بیش از یک هزار اثر فرهنگی و ارزشی تولید و از طریق شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند افزود: این تولیدات را شامل پوستر، پادکست، نمایش رادیویی، نماهنگ و فیلم کوتاه بود.

 

مشیری تصریح کرد: محور فعالیت های این مرکز در نیمه دوم امسال بر تولید فیلم کوتاه استوار بوده است.

 

مدیر تیم فضای مجازی قافله سمنان هدف تولیدات این مرکز را فضای مجازی و شبکه های اجتماعی معرفی کرد و گفت: تمام توان اعضای این مرکز بر تغذیه شبکه های اجتماعی با تولیدات دینی، ارزشی و انقلابی است و امسال تولیدات این مرکز در شبکه های مختلفی که ارائه شده است بیش از 65 هزار بازدید کننده داشته است.

 

وی با تأکید بر اینکه این مرکز در کنار تولید محتوا به آموزش نیز توجه فراوانی دارد اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا با همکاری این مرکز دوره های گسترده آموزشی در شهرهای مختلف استان برگزار شد و مرکز قافله آمادگی دارد تا با موافقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاسیس یک مجتمع دیجیتال توسط این مرکز، برگزاری دوره های آموزشی با هدف توسعه سواد رسانه ای و تولید محتوا را درنقاط مختلف استان سمنان توسعه دهد.

 

در پایان این مراسم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی، ۵۱ فعال مرکز تولید محتوا و فضای مجازی قافله سمنان تجلیل شدند.

کد خبر 1031288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha