طرح شهید سلیمانی الگویی موثر برای مبارزه با کرونا در جهان است

خورشیدی با بیان اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی به سرعت موجب کاهش چشمگیری در کاهش بروز و‌ تولید بیماری کرونا شده است، گفت: دنیا به این نتیجه رسیده است که باید مردم در مبارزه با بیماری کرونا آگاه شده و پای کار باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در آئین اعطای جایزه ملی شهید دکتر «محمدعلی رهنمون» و تکریم خانواده های معظم شهیدان والا مقام عرصه عرصه بهداشت و درمان دفاع مقدس و مدافعان سلامت، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای سلامت، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی چراغ راه همه ما است.

 

«علی  خورشیدی» با بیان اینکه شهدا چراغ راه مردم و مسئولان برای رسیدن به آرمان های نظام مقدس اسلامی هستند، ابراز کرد: شهدای مدافع سلامت این بار هم در یک جنگ نابرابر در بیماری کرونا با تمام توان تلاش کردند و جان خود را برای سلامت مردم فدا کردند و از میان ما رفتند.

 

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع سلامت یک روحیه و انرژی تازه ای در بدنه جامعه به ویژه حوزه سلامت و درمان ایجاد کردند، افزود: شهدای سلامت با تلاش و فداکاری خود، موجب افزایش  کارآمدی نظام شدند، صادقانه و خالصانه تلاش کردند و شهدایی که در حوزه سلامت در استان از دست دادیم، شهدایی بزرگ بودند، جان بسیاری را نجات دادند و خودشان هم لقاءالله پیوستند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قام سلیمانی، یادآور شد: طرح شهید سلیمانی در راستای کنترل کرونا بوده است و یک متطق علمی و کاملا استراتژیک داشته است، در ابتدای شیوع کرونا، ما در برابر مقابل هجموم گسترده  این بیماری نه تنها در کشور بلکه در سراسر دنیا قرار گرفتیم و واقعا سیستم های پیشرفته پزشکی و درمانی دنیا در برابر این بیماری درمانده بودند اما با درایت مسولان کشور و به ویژه مقام معظم رهبری در راستای حمایت از سلامت مردم، طرح شهید سلیمانی در کشور اجرا شد.

 

خورشیدی با اشاره به اینکه علی رغم همه تحریم های ناجوانمردانه و مشکلات کشور، به سرعت در برابر مبارزه با این بیماری و دفاع از سلامت مردم، خودمان را پیدا کردیم، ابراز کرد: اما این امر به مدد دلسوزانی بود که همواره دغدغه ایران و نظام اسلامی  را دارند و در کنار  سیستم درمانی کشور قرار گرفتند و عنایت مسولان و توجه مردم خیلی ما را دلگرم کرد.

 

وی بیان کرد: در اجرای طرح شهید سیلمانی در کشور، دنیا به این نتیجه رسید که فقط نمی توانیم با  تجهیز بیمارستان و حوزه درمان در مقابل این بیماری منحوس، مبارزه کنیم و باید سرچشمه را درست کنیم و باید مردم در مبارزه با بیماری کرونا آگاه شده و پای کار باشند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ابراز کرد: در کشور ما که زمینه حضور مردم در صحنه های مختلف را داشتیم هیچ بستری مناسب تر از حضور بسیج نبود و بسیج به خوبی پای کار آمد و به سرعت توانستیم کاهش چشمگیری در کاهش بروز و‌ تولید این بیماری داشته باشیم و این یکی از افتخاراتی است که سایر کشورها از  همکاری مردم و اجرای طرح شهید سلیمانی الگوبرداری می کنند.

 

خورشیدی ابراز کرد: دنیا ناچار است که این استراتژی را در برابر این بیماری اجرا و استفاده کند و امید است که قدردان  شهدای مدافع سلامت و کادر درمان باشیم و با مجموعه درمانی در برابر این بیماری منحوس همراهی کنیم و شر این ویروس را در کشور کم کنیم.

 

 

کد خبر 1031319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha