سنگفرش کردن فضای صحن الساقی در چارچوب طرح توسعه آستان مقدس عباسی

آستان مقدس حضرت عباس(ع) اعلام کرد: سنگفرش کردن بیش از یک هزار و ۳۰۰ متر مربع از فضای صحن الساقی به پایان رسیده است و این کار همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، بخش تعمیرات و نگهداری مهندسی آستان مقدس عباسی اعلام کرد: سنگفرش کردن بیش از یکهزار و 300 متر مربع از فضای صحن الساقی واقع در سمت راست خیابان باب القبلة حرم ابوالفضل العباس به پایان رسید.

 

این اقدام درچارچوب طرح توسعه خارجی انجام گرفته است که در فراهم کردن فضای گسترده برای ارایه خدمات به زایران سرمایه گذاری می شود. طرح توسعه با هدف تسهیل در تردد زایران و حرکت موکب های عزاداری و کاهش ازدحام مراسم های میلیونی در این خیابان انجام می گیرد.

 

مهندس«محمد مصطفی الطویل» مسئول این شعبه گفت: کار سنگفرش کردن پس از پایان کارهای زیر ساختی مانند برق، فاضلاب، ارتباطات، دوریسن و آب آشامیدنی انجام شد. علاوه براین کار حصار کشی در مجاورت این منطقه از سمت بازارهای مجاور آن انجام شد و فضای پیاده رو از خیابان جدا شده است.

 

الطویل افزود: کار سنگفرش کردن باقی فضای این صحن که به یکهزار و 610 متر مربع می رسد، ادامه دارد. این روند با سرعت در شبانه روز انجام می شود تا کار سنفگرش کردن به طور کامل به پایان برسد و مکانی برای خدمت به زایران باشد.

 

کار بر روی طرح توسعه خارجی به منظور کمک به کاهش ازدحام زایران در مراسم های میلیونی انجام می گیرد. این اقدام در ادای عملکرد عبادی و زیارت آنها در هنگام ورود به آستان عباسی تاثیر می گذارد.

کد خبر 1031362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha