یک سوم اشتغال کشور در سال ۹۷ توسط کمیته امداد ایجاد شد

بختیاری گفت: یک سوم اشتغال کشور در سال ۹۷ توسط کمیته امداد ایجاد شد که این رقم در سال جاری به ۲۱۰ هزار اشتغال رسیده است و طبق برنامه به ۲۳۰ هزار شغل خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی بختیاری» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با اشاره به فعالیت صدها مرکز نیکوکاری در کشور اظهار داشت: یک سوم اشتغال کشور در سال ۹۷ توسط کمیته امداد ایجاد شد که این رقم در سال جاری به ۲۱۰ هزار اشتغال رسیده است و طبق برنامه به ۲۳۰ هزار شغل خواهد رسید. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از افراد تحت پوشش کمیته امداد سالمند هستند، گفت: در حدود ۸۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد را افراد دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند که باید مراقبت‌های جدی از آنها انجام شود و کرونا نیز شرایط را سخت تر کرده است.

بختیاری با اشاره به خودکفایی پنج هزار مددجوی استان آذربایجان شرقی گفت: خودکفایی به منزله رها کردن آنها نیست به طوریکه تا مادامی که اطمینان حاصل نشود که این فرد به درآمد باثبات رسیده است،  مددجو محسوب می‌شود. 

وی اعلام کرد: استان آذربایجان‌شرقی در بحث اشتغال یک استان پیشتاز می‌باشد به طوریکه سهم این استان در اشتغال ۹ هزار و ۸۴۰ مورد بود که با همت امدادی‌های استان تا پایان سال به ۱۲ هزار فرصت شغلی خواهد رسید. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود  با اعلام اینکه مردم نوعدوست کشور سال گذشته ۹۲۰ میلیارد تومان و امسال یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ایتام کمک کردند، گفت: امسال با وجود شرایط بحران اقتصادی و کرونا میزان کمک‌های مردمی افزایش یافته است.

بختیاری با اشاره بر اینکه ۵۲۰ جهیزیه در استان به زوجین تقدیم شد، گفت: ۲۰۰ جهیزیه در تبریز و ۳۲۰ جهیزیه با قیمت بالغ بر ۱۰ میلیون تومان برای هر جهیزیه به زوج‌های استان آذربایجان‌شرقی با رعایت تکریم آنها اعطا شد. 

وی با اعلام اینکه در حدود پنج میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: ۶۳ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را زنان تشکیل می‌دهند. 

کد خبر 1031367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha