معرفت و شناخت شخصیت حضرت علی(ع) در حد بشریت نیست

امام جمعه موقت شیروان گفت: معرفت و شناخت حاصل از شخصیت والای حضرت علی(ع) در این جهان هستی در حد بشریت نیست.

«حجت الاسلام مهدی مهرپویان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) خطاب به حضرت علی(ع) فرمودند: ای علی تو را هیچکس نشناخت جز خداوند و جایگاه و منزلت تو را فقط ما می دانیم.

 

 

امام جمعه موقت شیروان بیان کرد: در ابتدای خلقت این عالم و زمین خداوند به همه آنان اعلام کرد آفرینش تمام هستی به یک انگیزه است، انگیزه محبت به پنج نور مقدس( پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(ص)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)) و اگر من شما را خلق کردم به انگیزه این پنج مقدس است و عرصه هستی به حب و ولایت اینان شکل گرفته است.

 

 

حجت الاسلام مهرپویان عنوان کرد: اگر علی(ع) نبود آفرینش ارزش نداشت نور این حضرت ذرات عالم را هدفمند می کند، پیامبر اسلام(ص)  از شخصیت بی نظیر این حضرت سخن گفته اند که می فرمایند: علی جان جایگاه تو نسبت به من مانند هارون به حضرت موسی است فقط یک فرق دارد که پس از من پیغمبر نمی آید و شما جانشین هستید.

 

 

وی خاطرنشان کرد: علی جان خون تو خون من، پوست تو پوست من و وجود تو وجود من است و اگر تو نبودی مومنان پس از من شناخته نمی شدند که دعای ندبه سند این موضوع و شناخت مومنان از غیرمومن ها است.

 

 

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) با اشاره به جایگاه آن حضرت فرمود: کسانیکه محبت علی(ع) را به دل دارند این سپری است از آفت جهنم، علی بهشتیان و جهنمیان را در روز قیامت مشخص می کند، علی تنها امام شیعیان نیست بلکه امام کل جهانیان است که شیعیان رهرو امام علی(ع) افتخاری بزرگ هستند.

 

 

 

کد خبر 1031402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha