برگزاری جشنواره سرود تا آیین های جشن میلاد امیرالمومنین (ع) در کانون های مساجد جهرم

در فرخنده میلاد با سعادت امام علی (ع) کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم میزبان برنامه های جشن و سرور با برنامه های متنوع فرهنگی بودند.

خبرگزاری شبستانجهرم:

کرونا هر چقدر هم که ترسناک باشد نمی تواند جلو بچه های مسجد در آذین بندی شهر را بگیرد؛ بچه ها نشان دادند که همیشه پای کارند و روز و شب هم برایشان اهمیتی ندارد؛ آنجا که لازم است، آستین همت را بالا می زنند و خادمی اهل بیت (ع) و خدمت به مردم را وظیفه خود می دانند؛ همانگونه که در ابتدای شیوع بیماری کرونا هم این حرف را ثابت کردند.

 

شب میلاد مولای متقیان، حضرت مولی الموحدین علی بن ابی طالب (ع) است و چرخی در سطح شهر جهرم می زنیم تا نظاره گر ارادت مردم این دیار به ویژه بچه های مسجد نسبت به خاندان اهل بیت (ع) به ویژه امام اول شیعیان باشیم.

 

خیابان ها به نسبت شلوغ تر از شب های دیگر است و البته این شلوغی در گل فروشی ها و شیرینی فروشی ها کمی بیشتر است؛ به غیر از اندک افرادی که ماسک بر صورت ندارند عمده مردم همچنان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کرده اند.

 

به یک گل فروشی سری زدم تا شاخه گلی بگیرم؛ با وجود سه فروشنده ای که در این فروشگاه مشغول تهیه سفارش ها بودند و البته از سفارش های مکرر تلفنی با فروشگاه مشخص بود که به واسطه سالروز میلاد امام علی (ع) و روز پدر؛ خوشبختانه گل فروشی ها رونق خوبی دارد.

 

آذین بندی خیابان ها با لامپ های ریسه ای رنگارنگ جلوه زیبایی به شهر بخشیده بود که نشاط، امید و سرزندگی را به انسان القا می کرد؛ بچه های مسجد نیز که مانند همیشه پای کار ثابت مناسبت های مذهبی هستند مشغول به فعالیت بودند و از آذین بندی های مساجد، برپایی تکیه ها و برگزاری جشن و سرور، دین خود را نسبت به خاندان اهل بیت (ع) به ویژه مولای مهربانی ها ادا کرده بودند.

 

 

قصد داشتم سری به مساجد فعال سطح شهر بزنم تا از حال و هوای این مکان های مقدس در شب میلاد امام علی (ع) جویا شوم؛ این مسجد گردی از حال و هوای مسجد امام حسین (ع) که تقریباً از مساجد نزدیک به محل سکونتم است شروع شد؛ مسجدی که کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» نیز در آن مستقر است و به خاطر فعالیت های متنوع و جذابشان و البته برخورداری از ظرفیت بیش از یک هزار و 500 نفری اعضای کانون، در سطح کشور مطرح بوده و امسال نیز در دومین سال متوالی به عنوان برترین پایگاه بسیج در کشور شناخته شده است.

 

اما این کانون فرهنگی و هنری در شب میلاد امام علی (ع) میزبان جشنواره سرود «فجر» بود که توسط بچه های مسجد حال انجام است؛ به گفته مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، این برنامه در سه شب برگزار می شود و قرار است 12 گروه سرود به رقابت بپردازند.

 

«مسعود گواهیان» می گوید چهارمین جشنواره سرود «فجر» این کانون فرهنگی و هنری قرار بوده در اسفند سال گذشته برگزار شود که به سبب شیوع بیماری کرونا به امسال و همزمان با مناسبت میلاد امام علی (ع) برگزار شده است.

از حال و هوای بچه های مسجد و شرکت کنندگان در مراسم معلوم بود که به خوبی از سرودهای جذاب بچه های مسجد لذت برده اند و  البته برنامه های متنوعی نیز در حین برگزاری این جشنواره سرود برگزار می شود.

 

از مسجد امام حسین (ع) خارج شدم و به سمت مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) در آن نیز در همان نزدیکی ها بود حرکت کردم؛ بچه های کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» در این مسجد هم مشغول برگزاری مراسم جشن بودند و البته مشخص بود که در این مراسم رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز به خوبی اجرا شده است.

 

با مدیر کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» هم صحبت شدم که او گفت هر سال در این کانون و در مناسبت میلاد با سعادت مولی الموحدین (ع) چند شب اجرای برنامه داریم که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا آن را محدود به یک شب و البته زمان محدود اختصاص دادیم.

 

به گفته «هادی تراب فرد»، در سال های گذشته و در شب های میلاد امیرالمومنین (ع) و عید سعید غدیر خم، میزبان آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس بوده ایم و این مناسبت ها در کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» به گرمی و با استقبال خوب مردم برگزار شده است.

 

از مسجد امیرالمومنین (ع) نیز خارج شده و سری به بچه های خوب کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» در مسجد «الغدیر» زدم؛ کانونی که بچه های آن همیشه پای کار برنامه های مناسبتی هستند و انصافاً هم برنامه های خوبی برگزار کرده و هم با استقبال مردم و اهالی محله رو به رو می شوند.

 

برنامه شب میلاد حضرت علی (ع) نیز در این کانون، پس از نماز مغرب و عشا برگزار شده بود و پس از سخنرانی امام جماعت مسجد، مداحی ذاکران اهل بیت (ع) در حال انجام بود.

 

فضا سازی بچه های مسجد در این کانون فرهنگی و هنری در داخل و خارج مسجد نیز مانند همیشه دیدنی و جالب بود که نمی توان از سلیقه های اعضای کانون «امام صادق (ع)» در فضاسازی های مناسبتی غافل بود.

 

ساعت حدود هشت شب بود و طبق اعلام آموزش و پرورش جهرم قرار بود در شب میلاد امام علی (ع) برنامه نورافشانی انجام شود؛ من هم چون نزدیک اداره آموزش و پرورش بودم در همان حوالی منتظر نشستم تا نظاره گر کار زیبای این اداره در شب نورانی میلاد امام علی (ع) باشم.

 

گزارش: مهدی رحمانیان

کد خبر 1031413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha