دگرگونی حال و هوای نصف جهان در میلاد مولود کعبه

حال و هوای شهر و روستاهای دیار نصف جهان همزمان با میلاد مولود کعبه تغییر پیدا کرده و مرهمی بر مشقت های دوران کرونا شده که بارش رحمت الهی نیز بر این خوشحالی ها افزوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سالروز میلاد مولود کعبه حضرت امیرالمومنین(ع) حال و هوای ایران اسلامی را متفاوت کرده و این روزهای خوش و خاص سال مرهمی بر سختی های روزگار شده و آرامش و نشاطی در بین مردم ایجاد کرده است.

 

اصفهان نیز همانند سایر بخش های کشور در این مناسبت آذین بندی و نورانی شده و زیبایی خاصی به شهر و روستاهای بخشیده شده که خستگی را از تن مردم بیرون کرده و آرامشی ایجاد و به دور از کرونا لبخند می زنند.

 

بارش رحمت الهی با باریدن برف و باران در مناطق مختلف این استان، هدیه ای دیگر از حضرتت حق بود که مایه خوشحالی مردم شده و امیدواریم که این رحمت تداوم یابد.

جشن های خیابانی، مساجد و فضای مجازی همه نشاط عمومی را به همراه داشته که در این میان خرید هدیه برای مردان و پدران نیز شکوه دیگری به جامعه داده است.

 

توسل به حضرت امیرالمومنین(ع) برای شفای مریضان، رفع مشکلات و بهبود حال و هوای روحی و روانی مردم مورد توجه بوده و همه دست توسلی در خانه و مساجد به گنجینه مهر و محبت شیرخدا، حضرت علی(ع) زده اند و امید دارند که روزگار سخت سپری خواهد شد.

 

*اقدامات و فعالیت های کانون های مساجد در جشن میلاد بزرگ مردم تاریخ

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تشکل های دیگر فرهنگی در سراسر استان اصفهان با توجه به دستورالعمل های بهداشتی برنامه های حضوری و البته غیرحضوری و تبلیغی داشته اند که مایه خیر و برکت بوده است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان گفت: تولید محتواهای چندرسانه ای، برگزاری مسابقه، توزیع بسته های فرهنگی، اجرای سرود و نمایش و جشن های حضوری از جمله برنامه های کانون های مساجد است.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» ادامه داد: مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد منتظر ابلاغ دستورالعمل و برنامه های پیشنهادی نیستند و خودجوش و متناسب با ظرفیت و نیاز منطقه حوزه مسئولیتی خود فعالیت هایی را اجرا می کنند.

وی ادامه داد: در این روزها توزیع بسته های معیشتی و حمایتی به یاد سنت نیکو و پسندیده حضرت علی(ع) نیز انجام شده که تا شب عید این برنامه توسط تشکل های فرهنگی و هنری مساجد و همکاری سایر نهادهای خیریه ای صورت می گیرد.

 

*ضرورت فراگیری درس هایی از مکتب امام علی(ع)

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به سخنی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه مومن برای رسیدن به درجه واقعی ایمان به توصیه ای خداوند، پیامبر و ائمه نیاز دارد، گفت: فراگیری درس و مفاهیم زندگی از مکتب امام علی(ع) و سایر معصومین لازم است.

 

حجت الاسلام «مصطفی حسناتی» با اشاره به نقش و جایگاه حضرت علی(ع) در جهان اسلام، تصریح کرد: این چنین شخصیتی مایه مباهات برای شیعیان است و با شناخت بیشتر از آن حضرت و بهره گیری از مطالب و توصیه های آن موجب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ایام شهادت و ولادت معصومین فرصتی برای تبین و مطالعه زندگی خوبان است و تقویت ویژگی های خوب را در خود است.

 

*هدیه و محبت به همدیگر در روز عید

 

خوبی کردن همواره مادی نیست و چه بسیاری هدیه ها و خوبی هایی که غیرنقدی بوده و در ذهن و نگاه انسان ها نهفته و ثبت شده و مایه امیدواری و خوشحالی شده است.

 

لبخند ساده ای که امروز در روز میلاد فرخنده بزرگ مردم تاریخ جهان اسلام به همدیگر هدیه می کنیم شاید برای خیلی ها بزرگترین هدیه است و محبتی که با گذشت و صداقت باشد زمینه ساز عشق و سلامتی و افزایش اتحاد و همدلی خواهد شد.

 

کنیه ها را کنار بگذاریم و لحظه های امیدواری را در بین خود و جامعه تحکیم کنیم. چه بسیار فرصت هایی که برای این کارها وجود دارد اما از بین می رود.

 

کد خبر 1031423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha