توزیع بیش از ۲۰ هزار تن نهاده بین عشایر گلستان

علیپوری بابیان اینکه درسالجاری بالغ بر ۱۵ هزار تن نهاده بین عشایر گلستان توزیع شده است، گفت: تاپایان سالجاری بالغ بر ۲۰ هزار تن نهاده دامی در اختیار عشایر استان قرار می گیرد.

«رضا علیپوری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: عشایر استان گلستان بالغ بر 768 هزار تن دام پرورش می دهند که از این دام ها بیش از 8 هزار و 630 تن گوشت قرمز و بالغ بر16 هزار تن شیر تولید می کنند.

 

مدیرکل امور عشایری استان گلستان ادامه داد: بیش از 25 درصد از گوشت قرمز استان را عشایر تولید می کنند و عمدتا این گوشت از طریق میدان دام گنبدکاووس در سایر استان ها به ویژه تهران بزرگ عرضه می شود.

 

علیپوری بیان کرد: با توجه به اینکه میزان بارندگی در مراتع استان گلستان امسال کمتر بوده و حجم زیادی دام در مراتع نگهداری می شود وضعیت به گونه ای است که تکاپوی دام های موجود را در سطح استان نمی کند و باید در کنار مراتع به تامین نهاده های دامی اقدام شود.

 

وی افزود: تا 25 بهمن سالجاری بیش از 15 میلیون کیلو انواع نهاده های دامی در اختیار عشایر قرار دادیم و با پیگیری های انجام شده سعی شده این میزان تا پایان اسفند به بیش از 20 هزار تن برسد.

 

مدیرکل امور عشایری استان گلستان  متذکر شد: با توجه به اقدامات اصلاح نژاد و تحقیقاتی که اتفاق افتاده سال به سال میزان دوقلوزایی در دام های عشایر استان رو به افزایش است.

 

علیپوری بیان کرد: عشایر دارای پروانه چرا هستند و زمان ورود و خروج آنها به استان و تعداد دام های آنها مشخص است و منطقه جغرافیایی که عشایر مستقر می شوند کاملا مشخص است.

کد خبر 1031480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha