روند داوری آثار جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی تشریح شد

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق از ارسال ۲۲۴ اثر از ۲۰ استان به سومین دوره "جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات، ترنم آسمانی" خبر داد.

«سیدمحمدحسین بلاغی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: سومین دوره "جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات، ترنم آسمانی" با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق برگزار می شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق با بیان این‌که کار داوری جشنواره آغاز شده است، گفت: در مجموع 224 اثر به جشنواره رسیده که حدود 40 اثر به مرحله نهایی راه یافته است. آثار توسط هنرمندان 20 استان کشور و حتی از روستاهای دورافتاده استان های مختلف ارسال شده اند.

وی با بیان اینکه در بین 40 اثر راه یافته به مرحله نهایی، سه اثر مربوط به آذربایجان شرقی و مابقی مربوط به دیگر استان ها است، گفت: علاوه بر جوایز اختصاص داده شده به گروه های برتر، جوایزی نیز برای حمایت از تولیدات آتی این گروه های برتر اختصاص خواهد یافت.

بلاغی ادامه داد: موزیک ویدیو و کلیپ هایی از آثار برای استفاده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تولید خواهد شد و همچنین خروجی جشنواره سه آلبوم با 61 اثر خواهد بود که به نحو مقتضی در سایت ها و فضاهای مجازی مختلف پخش خواهد شد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق یادآور شد: در سال 93، طرح اولین جشنواره آواها و نغمات دینی با هدف شناسایی گروه های فعال کشور و تشکیل یک بانک جامع از فعالان این حوزه چیده شده و سرانجام در سال 94، شاهد برگزاری اولین دوره سراسری آن شدیم.

بلاغی با اشاره به برگزاری دوره دوم این جشنواره در سال 96 گفت: سومین دوره به دلیل شیوع بیماری کرونا در سال 98، به تعویق افتاده و امسال شاهد برگزاری سومین دوره از این جشنواره سراسری هستیم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق با اشاره به فراهم کردن مقدمات سومین دوره از این جشنواره از تابستان امسال گفت: در آبان ماه 99 نیز فراخوان مسابقه منتشر شد که شرکت کنندگان تا 20 بهمن فرصت شرکت در این جشنواره را داشتند.

وی ادامه داد: این جشنواره در 6 رشته فرازخوانی آیات قرآنی، تواشیح و تولیدات آکاپللا (تولیدات استودیویی بدون استفاده از ساز و موسیقی و تنها با استفاده از افکت های مختلف)، تولیدات استودیویی موسیقیایی، تولیدات انشاد فردی (کارهای تک خوانی دینی)، بخش مربوط به رزمایش کمک مومنانه و مواسات در زمان بیماری کرونا و بخش ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود.

 

کد خبر 1031504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha