نیازمند توجه بیش از پیش به مفاهیم قرآن هستیم

ناظمی گفت: نیازمند توجه بیش از پیش به مفاهیم، مبانی و اصول کلی کلام الهی در جامعه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سید قاسم ناظمی» امروز در دیدار عوامل اجرایی و هیات داوران "جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات" با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: فرهنگ هر ملتی براساس یکسری زیرساخت‌های کلان فکری بنا می‌شود و بدون شک فرهنگ ما براساس قرآن و آموزه‌های این کتاب شریف بنا شده و قرآن یکی از زیرساخت‌های فکری و فرهنگی ماست و ما در طول حیات خود در فضایی سرشار از فرهنگ قرآنی زیسته و قد کشیده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: در این راستا، باید در حوزه های مختلف، نقش کلیدی این کلام الهی مورد توجه و تامل بوده و به عنوان زیرساختی برای دیگر امور از آن بهره مند شویم.

ناظمی افزود: متولیان و فعالان حوزه فرهنگ با توجه به اینکه فرهنگ در همه بخش ها و شئونات جامعه تاثیرگذار است، باید توجه مضاعفی به مباحث قرآنی داشته و سیاست های خود را با تکیه بر این منبع لایزال الهی طراحی کنند.

وی با اشاره بر لزوم پررنگ بودن رویکرد تبلیغی و ترویجی در جشنواره آواها و نغمات دینی گفت: این جشنواره می تواند با طراحی و بازطراحی های مختلف در تعمیق و ترویج فرهنگ قرآنی در اجزا و زوایای جامعه تاثیرگذار بوده و این فرهنگ را در لابلای طراحی های اجتماعی لحاظ کند.

وی با بیان اینکه نیازمند توجه بیش از پیش به مفاهیم، مبانی و اصول کلی کلام الهی در جامعه هستیم، گفت: قرآن  کریم دستورالعملی جامع و کامل برای حیات بشری است و ما در وزارت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این نوع جشنواره ها برای تحکیم و تعمیق مفاهیم قرآنی در متن جامعه بهره می بریم.

ناظمی ادامه داد: اگر این جشنواره، جشنواره ای باشد که تنها به ظاهر قرآن توجه کند، بدون شک به نتیجه نرسیده و به هدف اصلی سیاست‌گزاران این جشنواره دست نخواهیم یافت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: برگزاری دوره سوم از جشنواره ترنم آسمانی، اتفاق بسیار مبارکی است که باید در سال های آتی با توان و خلاقیت بیشتر و با رعایت اصول کلی ادامه یابد و امیدواریم ستاد برگزاری و داوران محترم این جشنواره، رویکردی با تاثیرگذاری بیشتر برای برگزاری دوره های آتی آن پیشنهاد دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم با برنامه های مشابه بتوانیم، استان آذربایجان شرقی را به عنوان قطب فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور مطرح کرده و جوانان را به این فضا سوق دهیم.

کد خبر 1031506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha