کوتاه نیامدن برابر دشمن درس حضرت زینب (س) به سیاست مداران است

حجت الاسلام مدبر گفت: حضرت زینب (س)، در جریان واقعه عاشورا، دشمن مستکبر خود را تحقیر می کند و این یک درس برای سیاست مداران است که چنانچه دشمن شما مستکبر بود و در مقابلش کوتاه آمدید در شما طمع کرده و زورگویی اش بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، در خطبه های نماز جمعه امروز (جمعه 8 اسفند) شهر جهرم با تاکید بر اینکه از خداوند بخواهیم که نظر لطفش را به ما عنایت کند، گفت: شکرگذار باشیم که خداوند نعمتش را بر ما افزون کند و اهل استغفار باشیم که خداوند درهای رحمتش را بر روی مان بگشاید.

 

امام جمعه جهرم با تسلیت سالروز عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س)، افزود: حدیث و سخن از این بانوی بزرگ کم گفته شده اما همین مقدار که نقل شده نیز هر کدام یک ستاره درخشان است.

 

وی با تاکید بر ویژگی های حضرت زینب (س) به ویژه شجاعت این بانوی بزرگ جهان اسلام، بیان کرد: حضرت زینب (س)، در جریان واقعه عاشورا، دشمن مستکبر خود را تحقیر می کند و این یک درس برای سیاست مداران است که چنانچه دشمن شما مستکبر بود و در مقابلش کوتاه آمدید در شما طمع کرده و زورگویی اش بیشتر می شود.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه به الگو گیری از مکتب سردار سلیمانی در پایبندی از سیره و روش حضرت زینب (س)، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی از اهل بیت (ع) درس گرفته بود و بعد از شهادتش نیز مکتب سلیمانی در جامعه رونق گرفت.

 

به گفته وی در نبرد سوریه و آن زمان که سران آمریکا شکست دست نشاندگانش در این جنگ نابرابر را احساس کرد نامه ای خصوصی از جانب رئیس سازمان سیا به سردار سلیمانی نگاشته می شود اما حاج قاسم اهمیتی به نامه پامپئو نداده و آن را تحویل نمی گیرد.

 

وی ادامه داد: حامل نامه که یکی از شخصیت های آمریکایی در سوریه بوده از این حرکت حاج قاسم متحیر شده و از او خواهش می کند که آن را تحویل بگیرد اما سردار سلیمانی حاضر به این کار نمی شود.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به آیه قرآن کریم و اینکه هرگاه دشمن مستکبر را تحقیر کنید به التماس می افتد، تصریح کرد: هر گاه به مستکبران توجه شود آنها به طمع افتاده و در برابر شما کوتاه نمی آیند.

 

وی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه امروز جهرم، با اشاره به هفته «احسان و نیکوکاری» در روزهای آینده از شهروندان خواست وسایلی که در زندگی شان مورد نیاز نیست را برای کمک به نیازمندان و فقرا اهدا کنند.

 

خطیب نماز جمعه جهرم همچنین با اشاره به 15 اسفند ماه روز «درختکاری»، نیز گفت: یکی از مصادیق باقیات و صالحات، کاشت درخت است و بزرگان دین به ما آموخته اند مادامی که از سایه و میوه درخت استفاده شود ثوابش برای غرس کننده درخت حواله می شود.

 

وی با اشاره به اقدام دانشگاه علوم پزشکی جهرم در طرح کاشت درخت در محوطه بیمارستان 313 تخت خوابی جهرم، عنوان کرد: مسئولان این دانشگاه تدبیری اندیشیده اند که هر کس مایل باشد می تواند یک درخت را در محوطه بیماستان جدید الاحداث بکارد و درخت پس از شناسنامه دار شدن به نام آن فرد ثبت و ماندگار می شود.

 

حجت الاسلام مدبر در پایان به معضل ترافیک در شهر جهرم نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان از مشکل ترافیک در جهرم گلایه دارند چرا که این شهر جزو کلان شهر نیست و جمعیت میلیونی هم ندارد اما ترافیک در جهرم چهره شهر را نازیبا کرده و باید با برنامه ریزی تلاش شود این مشکل بر طرف شود.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه در این زمینه نباید دنبال مقصر باشیم چرا که کم کاری ها زیاد انجام بوده اما باید به دنبال راه حل برطرف شدن این معضل باشیم، تصریح کرد: از مسئولان می خواهیم این مهم را در اولویت کارهاشان قرار دهند تا ترافیک در شهر جهرم روان تر شود.

 

کد خبر 1031593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha