فضائل والای زینبی برگرفته از شناخت و معرفت ایشان به اصل نبوت و امامت است

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: محور اول و بنیادین فضائل والای زینبی، معرفت الهی آن بانوی بزرگ عالم هستی و باور عمیق ایشان به حقیقت توحید و توحید حقیقی و به تَبَع آن، شناخت و معرفت به اصل نبوت و امامت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه ابهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های ایشان اشاره و اظهار کرد: مجلس و دولت در موضوع برجام باید پای اجرا و نظارت قانون اقدام راهبردی بر محور رهنمودهای قاطع و روشن رهبر انقلاب اسلامی یکصدا و هماهنگ بایستند که از یک سو نباید هیچ علامت انفعالی به خارج ارسال شود و از دیگر سو پختگی و عقلانیت انقلابی باید بر سخنان و رفتارها حکمفرما باشد.

 

حجت الاسلام جعفر رحیمی با بیان اینکه عمل ما به تعهداتمان بر اساس مبانی قرآنی و دینی است، اما اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد، بر اساس همان آموزه‌های قرآنی، ما نیز توافقنامه‌ها را به دور خواهیم انداخت، افزود: مواظب باشیم آیات قرآن را تحریف نکنیم و برداشت شخصی بدون مبنا از قرآن و تاریخ ارائه ندهیم و خطوط کلی قرآن این است که به استکبار اعتماد نکنید آنها اهل عهد و پیمان نیستند.

 

وی در ادامه به خریدهای آخر سال و نیاز شدید به تنظیم بازار اشاره و تصریح کرد: اکنون باید فراتر از وعده‌های کلی و اقدامات مقطعی قبلی به فکر اصلاح ساختار تنظیم بازار بود.

 

رحیمی تاکید کرد: در چنین شرایطی واضح است که باید یک سازوکار نظارتی هوشمند و قوی برای اطمینان از رساندن کالا با نرخ مناسب از مبدأ به مصرف‌کننده طراحی شود و گرنه در چنین بازاری که با بی‌اعتمادی مصرف‌کننده به متولیان آن مدیریت می‌شود، تنظیم بازار کاری سخت و بس دشوار خواهد بود.

 

امام جمعه ابهر افزود: اکنون توقع و انتظار همگانی از دستگاه‌های ذیربط این است که در شرایط کرونایی موجود که بازارچه‌های فروش بهاره و نمایشگاه‌های بهاره تعطیل شده است، برای دسترسی آسان‌تر و خرید ارزان‌تر کالاهای مورد نیاز در این روزهای پایان سال تدابیر بهتری را بیندیشند و عمل و اقدام کنند.

 

خطیب جمعه ابهر به سالروز رحلت حضرت زینب(س) قهرمان کربلا اشاره کرد و ادامه داد: محور اول و بنیادین فضائل والای زینبی، معرفت الهی آن بانوی بزرگ عالم هستی و باور عمیق ایشان به حقیقت توحید و توحید حقیقی و به تَبَع آن، شناخت و معرفت به اصل نبوت و امامت است.

 

کد خبر 1031628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha