پیروزی یمن در منطقه مارب ضربه اساسی بر آینده سعودی‌ها است

زارعی پیروزی انصارلله و مردم یمن در جنگ مارب را یک ضربه اساسی بر آینده سعودی‌ها دانست و عنوان کرد: این عملیات می‌تواند تأثیر تعیین کننده‌ای در پایان جنگ یمن داشته باشد هر چند نمی‌توانیم این مسئله را با قاطعیت بیان کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص شمارش معکوس برای آزادی مارب با سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سعدالله زارعی با تصریح بر اینکه عملیات آزادسازی استان مارب در یمن یک عملیات سرنوشت‌ساز محسوب می‌شود، گفت: اهمیت این عملیات به دلیل نقش ویژه‌ای است که مارب در جغرافیای یمن دارد. مارب قلب اقتصادی یمن به حساب می‌آید و بخش وسیعی از نفت و گاز این کشور در استان مارب قرار گرفته است و همچنین منبع اصلی تأمین آب و برق یمن محسوب می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در مارب جمعیت قابل توجهی دارد، اظهار کرد: از نظر تاریخی، این استان دارای شرایط ویژه و اهمیت زیادی است زیرا ماجرای تاریخی کمک ملکه صبا به حضرت سلیمان مربوط به این شهر است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا از دست برتر انصارالله یمن گفت و بیان کرد: بعد از اینکه این پیروزی کامل شد، شرایط آینده به این بستگی دارد که سعودی‌ها قصد دارند چه میزان از مسائل را بر اساس عقل و خرد تجزیه و تحلیل کنند و اگر قرار باشد بر تعصبات گذشته تأکید کنند و جنگی بی حاصل را ادامه دهند، شکست بیشتری خواهند خورد.

وی پیروزی انصارلله و مردم یمن در جنگ مارب را یک ضربه اساسی بر آینده سعودی‌ها دانست و عنوان کرد: این عملیات می‌تواند تأثیر تعیین کننده‌ای در پایان جنگ یمن داشته باشد هر چند نمی‌توانیم این مسئله را با قاطعیت بیان کنیم زیرا ممکن است یک جنگ کور تا مدتی ادامه پیدا کند.

زارعی پیروزی در مارب برای انصارالله را مقدمه‌ای بر پایان جنگ عنوان کرد و افزود: جبهه متجاوزین در صورت شکست در این عملیات بخش مهمی از یمن را از دست خواهند داد. پیروزی انصارالله و نیروهای مردمی یمن در این منطقه نشان از دست برتر یمنی‌ها در جنگ دارند. سعودی‌ها اگر بخواهند بر اساس منطق همه چیز را ارزیابی کنند، طبیعتاً باید به جنگ خاتمه دهند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا پیروزی در مارب را آسان ندانست و اظهار کرد: جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر در این منطقه حضور دارد و انصارالله تأکید زیادی داشت که مردم خساراتی در این نبرد نبینند و به شهر نیز به لحاظ بافت تاریخی و اقتصادی که دارد آسیبی وارد نشود و لذا کار برای انصارالله بسیار دشوار بوده است.

کد خبر 1031689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha