خانواده سنگ زیربنای سلامت و رشد جامعه است

حجت الاسلام قدرتی گفت: اساس و سنگ زيربنای سلامت، رشد و تعالی هر جامعه ای خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام «نورالله قدرتی» در مراسم تحليف اعضای اولين دوره مشاوران خانواده قوه قضاييه در استان بیان کرد: اگر يك خانواده سالم شود جامعه و آينده آن جامعه سالم است همچنين اگر يك خانواده دچار فروپاشی شود علاوه بر ضرر به زوج و زوجه و فرزند آنها، به جامعه هم آسيب وارد می شود.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: حوزه مشاوره خانواده عرصه ای سخت است و بايد بدانيم كه بنياد خانواده يكی از مسائل بسيار مورد اهتمام است و اگر توانستيم از فروپاشی يك خانواده جلوگيری كنيم كار بزرگی كرده ايم و آسيب بزرگی را از جامعه دور كرده ايم.

 

وی عنوان کرد: اساس و سنگ زيربنای سلامت، رشد و تعالی هر جامعه ای خانواده است و اميدواريم با توسعه مركز مشاوران در سراسر كشور، فرهنگ رجوع به مشاور و مشورت در امور در جامعه پررنگتر شود.

 

قدرتی اعلام کرد: با مشورت، انسان شريك در عقول ديگران شده و از تجربيات ديگران بهره مند می شود؛ اگر به پیامبر(ص) امر می شود که شاوِرْهُمْ فی الاَمْرِ از جمله حکمت های این دستور این است که امت را به اهمیت مشورت در امور هدایت کند.

 

وی خاطر نشان کرد: محيط و فضای مشاوره بايد آرامش بخش بوده و همچنين نگاه و عملكرد مشاوران اخلاق مدارانه و تلاش شان مخلصانه باشد چراكه رعايت اين موارد در جلب نظر مراجعه كنندگان به سازش می تواند بسيار اثر بخش و ارزش عمل هم به نیت خالص است.

 

گفتنی در اين مراسم 16 نفر از مشاوران خانواده به عنوان اعضای اولين دوره مشاوران خانواده قوه قضائيه سوگند ياد کردند.

کد خبر 1031751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha