ضرورت مهندسی فرهنگی برای رسوخ نهج ‌البلاغه در عرصه فرهنگ عمومی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از ضرورت مهندسی فرهنگی برای رسوخ نهج ‌البلاغه در عرصه فرهنگ عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، میثم نمکی در نخستین میزگرد تخصصی نهج البلاغه، عرضه مفاهیم نهج‌البلاغه را نیازمند استخراج و شناسایی سبک زندگی علوی دانست و گفت: مهندسی عرضه مفاهیم والای نهج‌ البلاغه نیازمند استخراج و شناسایی سبک زندگی علوی و مؤلفه‌های مد نظر حضرت علی(ع) از بطن کتاب شریف نهج البلاغه است تا جنبه عملی آن در جامعه تحقق یابد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان مطرح کردن سیمای نهج‌البلاغه از منظر ظاهر و باطن و محتوای متن کلام حضرت علی(ع) را قابل توجه و اهمیت عنوان کرد و افزود: این نکته نیازمند نحوه ارتباط با کلام معصوم از طریق روش‌ها و الگوهای مقرون به نتیجه ترویج و آموزش است تا قشرها و گروه‌های مختلف را با این کتاب ارزشمند آشنا کند.

 

نمکی اظهار داشت: ترویج و آموزش نهج‌البلاغه مستلزم دو اقدام استخراج ابعاد و ویژگی‌های کتاب شریف نهج ‌البلاغه و فهرست‌نویسی آن و بیان نوع عرضه منظومه موضوعی نهج‌البلاغه در منظر اهل فن و عموم است.

 

رئیس دبیرخانه دائمی طرح ملی کاشان؛ پایتخت نهج البلاغه ایران، وجود رشته نهج‌البلاغه، تالیف کتاب ‌های مختلف و پایان ‌نامه ‌های آن در حوزه و دانشگاه که حتی از لحاظ نظریه و نظریه‌ پردازی آثاری قابل و مهم است را یک ظرفیت بسیار موثر دانست و گفت: برای عملیاتی کردن این نظریه‌ها در عرصه عموم و اجتماع نیازمند یک مهندسی فرهنگی برای رسوخ نهج ‌البلاغه در عرصه فرهنگ عمومی و در دل اجتماع هستیم.

 

نخستین میزگرد تخصصی نهج البلاغه با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، مهندس علی اکبر مرتضایی فرماندار ویژه کاشان، میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و دانشگاهیان برگزار شد./

کد خبر 1031767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha