برگزاری اعمال ام داوود در حرم حضرت معصومه(س)

همزمان با آخرین روز از ایام البیض ماه رجب اعمال ام داوود با رعایت دستورات بهداشتی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی احمدی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ویژه‌های برنامه‌های مختلفی را در ای ایام دنبال می‌کند،گفت: همزمان با آخرین روز از ایام البیض ماه رجب اعمال ام داوود با رعایت دستورات بهداشتی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام می شود.

 

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اهمیت اعمال ام داوود در روایات افزود: در حدیثی از امام صادق علیه السلام درباره اهمیت اعمال ام داوود آمده است که خداوند درهای آسمان را برای آن باز می‌کند، فرشتگان به اجابت آن بشارت می‌دهند و پاداشی کمتر از بهشت ندارد و برخی از علمای مشهور شیعه چون شیخ طوسی، سید بن طاووس و علامه مجلسی گفته‌اند دعای ام‌داوود در رفع گرفتاری و برآورده ‌شدن خواسته‌ها و برداشتن ستم، مؤثر است.

 

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: اعمال ام داوود امروز(شنبه 9اسفند) در سالروز رحلت حضرت زینب کبری سلام الله علیها  در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: این اعمال از ساعت ۱۴:۳۰ با قرائت قاریان مقدسی، فروغی و دباغ آغاز و از ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه با مداحی میثم مطیعی به پایان می رسد.

 

احمدی با اشاره به اعمال ام داوود افزود: در این مراسم بیش از ۵ جزء قرآن شامل صد بار سوره حمد، صد بار سوره اخلاص، ده بار آیة الکرسی و سوره‌های انعام، بنی إسرائیل، کهف، لقمان، یس، صافات، سجده، شوری، دخان، فتح، واقعه، ملک، قلم، انشقاق و سوره‌های بعد از آن تا آخر قرآن هر کدام یک بار قرائت می شود و دعای ام داوود پایان بخش اعمال در عصر پانزدهمین روز ماه مبارک رجب است.

 

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) افزود: این مراسم با حضور مردم و رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی برگزار و از شبکه‌های سیما و شبکه های اجتماعی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها پخش می شود.

کد خبر 1031779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha