بهترین جایگاه برای انجام فعالیت های اجتماعی مساجد است/ پویش مسجد کانون مهر علوی حرکتی هوشمندانه است

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی راه اندازی پویش مسجد کانون مهر علوی را بسیار هوشمندانه عنوان کرد و گفت: بهترین جایگاه برای انجام فعالیت های اجتماعی مساجد است.

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به پویش مسجد کانون مهر علوی گفت: مسجد محل عبادت و ارتباط با خدا است و از چنین جایگاهی انسان به خدا نزدیک می شود. نزدیک تر شدن به خداوند به معنای دلسوزی و توجه بیشتر و عنایت به سایر بندگان خدا و همنوعان است.

 

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر ما می خواهیم مردم را نیز در اجتماع پای کار بیاوریم، بسیار به جاست که از جایگاه مساجد استفاده کنیم. در زمان پیامبر اسلام این فعالیت های اجتماعی حول محور مسجد انجام گرفته است. اکنون هم بهترین جایگاه و سنگر برای انجام فعالیت های اجتماعی مسجد است.

 

وی با تقدیر از مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مجموعه خبرگزاری شبستان برای پویش مسجد کانون مهر علوی گفت: این اقدام بسیار ارزشمند و هوشمندانه بوده است. در واقع این عزیزان خدمتگزار در کانون های مساجد و خبرگزاری با توجه به نقش مساجد در طول انقلاب اسلامی سعی کردند با راه اندازی این پویش کمکی را برای آسیب دیدگان و زلزله زدگان سی سخت فراهم کنند. ما در نظام جمهوری اسلامی ایران از این دست اقدامات بسیار لازم داریم تا بتوانیم ضمن تقویت جایگاه مساجد از ظرفیت های مردمی برای کمک به همنوعان نیز استفاده کنیم.

 

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حرکتی که از مسجد آغاز شود، قطعا ماندگار و تاثیرگذار خواهد بود. از مسئولان کانون های مساجد می خواهیم در پایان این پویش آماری به ما ارایه دهند تا ما نیز در این رابطه و در مورد نقش و جایگاه مسجد بتوانیم با ارایه آمار و ارقام بهتر فعالیت های مساجد را تشریح کنیم.

 

 

کد خبر 1031846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha