منطقه آزاد اینچه برون  قطب بزرگ توسعه گلستان/ تدوین برنامه ۷ ساله برای احیای خلیج گرگان

جهانگیری گفت: یکی از موضوعات مهم استان گلستان خلیج گرگان است و در برنامه هفت ساله برای تالاب میانکاله و خلیج گرگان تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «اسحاق جهانگیری» صبح امروز (شنبه 9 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: استان گلستان از هر نظر ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه و پیشرفت دارد.

 

معاون اول رئیس جمهور افزود: این استان از نظر نیروی انسانی ظرفیت بسیار بالایی دارد که می تواند منابع طبیعی استان و کشور را به حرکت در بیاورد.

 

وی ادامه داد: استان گلستان از نظر اقلیمی شرایط بسیار مناسب است و وجود اقلیم های مختلف در استان مثل دریا، جنگل، بیابان و غیره در توسعه استان مؤثر هستند.

 

جهانگیری با بیان اینکه گلستان از نظر امکانات گردشگری استان شرایط مساعد و طبیعت زیبایی دارد، اظهارداشت: به همین دلیل مردم از سراسر دنیا و ایران تمایل دارند از این طبیعت دیدن کنند.

 

وی با اشاره به حاصلخیزی زمین های کشاورزی استان گلستان، گفت: در ابتدای دولت تصمیم گرفته شد تا ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی دشت گلستان زهکشی شود که تا کنون ۸۰ هزار هکتار انجام شده و ۹۰ هزار هکتار در دست اجرا است.

 

معاون اول رئیس جمهور اظهارامیدواری کرد: این طرح که به عنوان یکی از  طرح های بزرگ کشاورزی کشور بعد از خوزستان در گلستان انجام شده سریع‌تر به اتمام برسد.

 

وی با بیان اینکه استان گلستان استعداد تجاری و مرزی بسیار مهمی دارد و با کشور دوست ترکمنستان هم مرز است، افزود: باید این روابط بیشتر شود.

 

جهانگیری اظهارداشت: در ابتدای دولت تصویب شد منطقه اینچه برون به منطقه آزاد تبدیل شود؛ لایحه آماده و به مجلس ارسال و بعد از تصویب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده که امیدواریم با تصویب در این مجمع سیاستی که دولت پیش گرفته نهایی شود.

 

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند قطب بزرگ توسعه استان باشد، گفت: اتصال ریلی بین ایران و ترکمنستان و اهمیت آن نشان می دهد می توان راه آهن را تا چین و غرب اتصال کرد.

 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سفر خود به گلستان، افزود: در این سفر موانع طرح‌های بزرگ بررسی می شود تا در دولت بعدی با سرعت پیش برود.

 

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم استان خلیج گرگان است و در برنامه هفت ساله برای تالاب میانکاله و خلیج گرگان تصمیم گیری خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1031854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha