تحکیم ارزش های دینی و فرهنگ انقلاب اسلامی در بین دانش آموزان ضروری است

قوامی گفت:هدف نهاد امور تربیتی تحکیم ارزش های دینی و فرهنگ انقلاب اسلامی در بین دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر « قوام الدین قوام»ا در آئین تجلیل از طلایه داران امور تربیتی شهرستان ملایر صبح امروز (۹ اسفند) با تبریک هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی و گرامیداشت  یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: نهاد مقدس امور تربیتی در تاریخ 8 اسفند سال 59 توسط شهیدان رجایی و باهنر با شعارمربیان امورتربیتی، سربازان انقلاب هستند ، شکل گرفت که هدف آن تحکیم ارزش های دینی و فرهنگ انقلاب اسلامی در بین دانش آموزان است

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان  افزود: مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت سرلوحه امور قرارگرفته و باید در تمامی ساحت ها صورت گیرد یعنی تربیت اخلاقی،دینی،سیاسی و ... نتیجه این فعالیتهای تربیتی، بوجود آمدن انسانی شایسته و آرمانی خواهد بود که در قانون اساسی هم تعریف شده است.

وی بیان کرد: استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت های آن به نسل های جدید انتقال یابد و  مهم ترین وسیله این انتقال آموزش و پرورش است و مدرسه مهم ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی به دانش آموزان است.

قوام  با بیان این که آموزش و پرورش نقش مهمی در تعلیم و تربیت آحاد جامعه دارد افزود: آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین متولی آموزش در جامعه علی رغم این که رسالت آموزش افراد را برعهده دارد بایستی به بعد تربیتی و روحی  آنان نیز توجه کند.

وی در ادامه با اشاره به  نیروی انسانی عنوان سرمایه ی بزرگ اجتماعی امور تربیتی از مربیان پرورشی خواست تا با توجه به اسناد تحولی آموزش و پرورش، ضمن مهندسی دقیق نظام مدیریت و برنامه ریزی امور پرورشی مدارس، چارچوب‌ها و زمینه های لازم رابرای جهش‌های بزرگ در امور تربیتی فراهم آورند.

رئیس اداره امور تربیتی استان ملایر را همواره پیشگام در کسب موفقیت ها و رتبه ها در استان عنوان و از تلاش های مربیان، معاونین پرورشی، مربیان بهداشت، مشاوران و دبیران تربیت بدنی که در این شرایط کرونایی در کنار دانش آموزان می باشند و به امر تربیت و پرورش توجه ویژه دارند تقدیر و تشکر کرد.

«محمد رضا بشری» نیز گفت: هفته امور تربیتی فرصت مناسبی است برای تقدیر از زحمات همه فعالان و تلاشگران در عرصه امور تربیت اسلامی در حوزه آموزش و پرورش و فراهم شدن زمینه آشنایی بیشتر عموم  دانش آموزان، همکاران و آحاد جامعه با نقش و ماموریت این نهاد بزرگ در حوزه تعلیم و تربیت.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان  ملایر با اشاره به این که برنامه های گسترده آموزش و پرورش بر اساس  سند تحول بنیادین برنامه ریزی شده است گفت: تحقق همه جانبه اهداف سندتحول بنیادین در بین دانش آموزان وابسته به امورتربیتی است.
 وی افزود: این نهاد موظف است در کنار فعالیت های آموزشی و علمی زمینه تربیت متوازن دانش آموزان را از طریق برنامه های عملیاتی لازم مبتنی بر آموزه های دینی و در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و تحکیم فضایل اخلاقی در دانش آموزان ، فراهم آورد.


مدیر آموزش و پرورش در ادامه به شرایط سخت کرونایی و تلاش مضاعف مجموعه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اگرچه فاصله حضوری با دانش آموزان مانع اجرای برنامه ها به شکل قبل شده است اما آموزش و پرورش از همان ابتدا با تشکیل کارگروه های تخصصی مسیر رسیدن به اهداف را متناسب با شرایط روز جامعه تغییر داد و با ایده پردازی های نوین و خلاقیت اجرای برنامه ها را طرح ریزی و اجرا کرد.

وی همچنین به حجم گسترده هجمه های فرهنگی از طرف دشمنان اشاره کرد و گفت: امروزه دانش آموزان بسیار بیشتر از گذشته در معرض آسیب های تربیتی و فرهنگی قرار گرفته اند و همین امر رسالت ما در خصوص تربیت را سنگین تر می کند.

وی با اشاره به برنامه های متنوعی که برای هفته امور تربیتی برنامه ریزی شده است گفت: خوشبختانه حوزه پرورشی و تربیت بدنی شهرستان پویا، فعال و در مسیر پیشرفت قرار دارد که شایسته تقدیر از تمامی دست اندرکاران این حوزه است.

در پایان به صورت نمادین از تعدادی از مربیان و معاونین پرورشی، مشاورین، مربیان بهداشت و مراقبین سلامت، دبیران و آموزگاران تربیت بدنی و کارشناسان حوزه پرورشی در اداره تجلیل شد.

کد خبر 1031904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha