لزوم توسعه اینترنت در مناطق محروم/ اجازه افزایش قیمت اینترنت را نداده‌ایم

احمدی سنگری توسعه اینترنت مناطق محروم کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجلس اجازه هیچ‌گونه افزایش قیمتی را در خصوص اینترنت به اپراتورها نداده است.

«محمدرضا احمدی سنگری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با اشاره به اینکه مجلس اجازه هیچ‌گونه افزایش قیمتی را در خصوص اینترنت به اپراتورها نداده است اظهار داشت: لزوم توسعه اینترنت مناطق محروم کشور از جمله مواردی است که مجلس روی آن تاکید ویژه‌ای دارد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس با مصوبه‌ای از هرگونه افزایش قیمت اینترنت در سال 1400 جلوگیری کرده است عنوان کرد: این خبر در برخی رسانه ها و فضای مجازی به شکل وارونه و برعکس جلوه داده شده است و چنین القا شده که مجلس هزینه اینترنت را برای سال آینده افزایش داده است.

 

احمدی سنگری شیوع ویروس کرونا و اهمیت بحث آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان را هم مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: زیرساخت‌های اینترنت در بسیاری از نقاط کشور به ویژه مناطق محروم و روستاها نامناسب است و وزارت ارتباطات و فناوری باید در جهت بهبود این شرایط اقدامات لازم را اتخاذ کند.

 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس دسترسی به اینترنت برای پیگیری و استمرار آموزش‌های آن‌لاین به دانش‌آموزان در دوران همه‌گیری ویروس کرونا را لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: بر اساس مصوبه جدید تصمیم بر این شده است تا درصد امتیاز حق شبکه دولت از اپراتورها 10 درصد افزایش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه مشکلات و نواقص شبکه شاد آموزش و پرورش رفته رفته در حال برطرف شدن است اذعان کرد: جامعه فرهنگیان و معلمان در شرایط فعلی که به دلیل شیوع کرونا ایجاد شده است به حمایت‌های مالی بیشتری نیاز دارند از طرفی مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات  هم تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهند. 

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس لزوم ایجاد شرایط مساوی برای دانش‌آموزان جهت برخورداری از مواهب آموزش را از جمله بخش‌هایی که مجلس به آن ورود کرده و از دستگاه‌های اجرایی انتظار دارد دانست و خاطرنشان کرد: باید تمام دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط دست به دست دهند تا روند آموزش در کشورمان دچار اخلال نشود.

کد خبر 1031947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha