وجود ۶۷ هزار بیکار مطلق در گلستان/ نرخ بیکاری گلستان به ۹.۳ رسید

مازندرانی گفت: ۶۷ هزار نفر بیکار مطلق در استان گلستان وجود دارد و یکی از معضلات استان موضوع اشتغال ناقص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سعید مازندرانی» صبح امروز (شنبه 9 اسفند) در جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: 604 هزار نفر جمعیت فعال استان گلستان است که از این میزان 518 هزار نفر شاغل و نرخ مشارکت در فصل پاییز 38.9 درصد و نرخ بیکاری در این فصل 9.3 درصد است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: 67 هزار نفر بیکار مطلق در استان گلستان وجود دارد و یکی از معضلات استان موضوع اشتغال ناقص است.

 

مازندرانی بیان کرد: در بحث اشتغال روستایی 527 میلیارد تومان سهم استان گلستان بود که در مرحله پنجم به ما ابلاغ شده است که 481 میلیارد تومان آن جذب شده است و از قبل آن 6 هزار و 70 طرح در استان حمایت شد.

 

وی متذکر شد: برای استان گلستان در سالجاری 30 هزار فرصت شغلی سهمیه در نظر گرفته شده که 26 هزار و 246 فرصت شغلی ثبت شده در سامانه رصد داریم که 87 درصد از تعهد اشتغال استان را شامل می شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: در امسال بالغ بر 16 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی و صندوق عشایر روستایی داریم.

 

مازندرانی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث بیمه با آن رو به رو هستیم این بود که اکثر مشاغل ایجاد شده در استان مشاغل خرد هستند و حق بیمه به ازای هر نفر در صندوق بیمه تامین اجتماعی بالغ بر 700 هزار تومان است و بسیاری از افراد این توان مالی را نداشتند و لذا از ظرفیت بیمه عشایر روستایی استفاده کنیم.

 

وی گفت: در بحث طرح پرداخت یارانه دستمزد یک هزار و 225 سهمیه برای استان در نظر گرفته شده که تاکنون 907 نفر مشغول به کار شدند و امیدواریم تا پایان سال نیز مابقی نیز جذب شوند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: در بحث کارورزی 238 نفر نیز مشغول به کار شدند و در بحث مشوق بیمه کارفرمایی نیز 161 نفر مشغول به کار هستند.

 

کد خبر 1031950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha