۴۸۸ فقره  بازرسی از مراکز عرضه کالاهای سلامت محور خراسان جنوبی انجام شد

آهنی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۴۸۸ مورد بازرسی از مراکز عرضه کالاهای سلامت محور انجام شده است، گفت: ۲۷۳ فقره کالای قاچاق سلامت محور توقیف و جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا آهنی» امروز (۹ اسفند) در گفتگو با رسانه های گروهی در تشریح فعالیت های ۱۰ ماهه سال جاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه کالاهای سلامت محور و پاسخ به استعلام مجوزهای بهداشتی انجام شده است.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۲۷۹ واحد و مراکز سلامت محور تحت نظارت معاونت غذا و دارو شامل داروخانه، کارخانجات وکارگاه مواد غذایی و آشامیدنی، انبارها، شرکت های توزیع و پخش دارو و تجهیزات پزشکی و ...  فعالیت دارند که بازرسی از این واحدها به صورت مستمر انجام می شود.

 

وی بیان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۵۷۸ فقره پرونده در زمینه درخواست اخذ مجوز تاسیس واحد یا تولید محصولات سلامت محور اعم از مواد غذایی-دارویی-تجهیزات پزشکی و ... در این معاونت ثبت و به همه آنها پاسخگویی شده است.

 

آهنی با تأکید بر نظارت بر واحدهای تولیدی مواد غذایی و بهداشتی، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۰۴ مورد نمونه برداری از محصولات تولیدی این واحدها انجام شده است.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸۸ فقره از پروانه برای واحدهای تولیدی سطح استان صادر یا تمدید شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت صادرات محصولات واحدهای تولیدی این استان به سایر کشورها تصریح کرد: در مدت یاد شده بالغ بر ۲۴ فقره گواهی بهداشت صادرات مواد غذایی و آشامیدنی برای واحدهای تولیدی استان صادر شده است.

 

آهنی گفت: در راستای اجرای طرح پایش محصولات در سطح عرضه (pms) امسال یک هزار و ۱۵۹ فقره ماده غذایی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی نمونه برداری و پایش شده است.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۴۸۸ مورد بازرسی انجام و ۲۷۳ فقره کالای قاچاق سلامت محور توقیف و جمع آوری شده است.

کد خبر 1032064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha