كاهش ۱۲ درصدی تصادفات فوتی در گیلان/ بیش از ۳ هزار خودرو هنجارشکن توقیف شدند

سردار ملکی از كاهش ۱۲ درصدی تصادفات فوتی از ابتداي سال تاكنون در استان خبرداد و گفت: سه هزار و ۷۲۳ خودرو هنجارشکن در ۱۱ماه گذشته از سال جاری توقیف شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از رشت، سردار«عزیزالله ملکی» امروز(شنبه،9 اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برقراری امنیت و آرامش مردم  از اولویت‌های پلیس است از برخورد قاطعانه و بدون اغماض نیروی انتظامی با هنجارشکنان و برهم‌ زنندگان نظم و امنیت عمومی خبرداد و گفت: در پی افزایش نارضایتی مردم مبنی بر برهم زدن نظم و امنیت عمومی توسط عده‌ای از جوانان که در ساعات پایانی شب با حرکاتی نمایشی و مخاطره‌آمیز نسبت به برهم زدن نظم عمومی اقدام می‌‌كردند و همچنين ساماندهی گرو‌ه‌های گردشگری فاقد مجوز، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در 2 روز پاياني هفته گذشته اجرا شد.

 

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در اين راستا هفت دستگاه خودرو متخلف، هنجارشکن و مخل آرامش و آسایش مردم در شهرستان رشت توقیف و روانه پارکینگ شد افزود: همچنین برای 221 دستگاه خودرو متخلف اعمال قانون شده و پيامك ارشادي براي مالكان 223 دستگاه خودرو  ارسال شد ضمن اینکه چهار نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

 

وی در ادامه به تشریح عملکرد 11 ماهه پلیس امنیت عمومی استان در راستای برخورد با خودروهای هنجارشکن اشاره کرد و بیان داشت: سه هزار و 723 خودرو هنجارشکن در 11 ماه گذشته توقیف شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

 

*افزایش ۷۱ درصدی برخورد با حرکات نمایشی و خطرناک در جاده‌های استان

ملکی با تاکید بر تداوم طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و مخاطره‌آمیز خودروهای هنجارشکن توسط پلیس اظهارداشت: همچنین طی این مدت در حوزه برخورد با حرکات نمایشی و خطرناک رانندگان شاهد افزایش 71 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

 

وی از توقیف 507 خودرو متخلف خبر داد و اذعان کرد: ایجاد مزاحمت برای شهروندان خط قرمز پلیس است که برخورد با هنجارشکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

 

ملکی در ادامه برخورد با تورهای گردشگری فاقد مجوز در قالب تیم‌های کوهنوردی و اردوهای گردشگری را از فعالیت‌های دیگر نیروی انتظامی برای ساماندهی تورهای گردشگری برشمرد و افزود: در 2 روز گذشته با به‌کارگیری پنج تیم پلیس از تردد 2 گروه گردشگری فاقد مجوز در قالب 2 دستگاه مینی‌بوس و 2 دستگاه خودرو آفرودی در شهرستان رشت جلوگیری شد.

 

وی تاکید کرد: طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و مخاطره‌آمیز، خودروهای هنجارشکن و تورهای گردشگری فاقد مجوز به صورت مستمر در دستور کار پلیس گيلان قرار دارد.

 

رییس پلیس گیلان كاهش 12 درصدي تصادفات فوتي از ابتداي سال تاكنون در استان را مورد اشاره قرارداد و گفت: موفقيت 90 درصد از شهر‌‌های گيلان در حفظ اين روند كاهشی نیازمند استمرار مشاركت مردم و ادارات برای غلبه بر حوادث تلخ جاده‌ای است.

 

وی تامين و حفظ امنيت تردد در 2 هزار كيلومتر محور درون شهری گيلان را در زمره حقوق شهروندی قلمداد كرد و افزود: تجهيز مسير‌های پرتردد در شهر‌ها به امكانات و علائم هشدار‌‌‌ دهنده مانند پل عابر پياده، خط‌كشي و نصب علائم راهنمايی در حوزه مديريت شهری است و این درحالی است که از 114 پل عابرپياده در استان تنها يک پل دارای پلكان مكانيزه است و بيشتر اين امكانات به محلي براي نصب بيلبورد‌‌های تبليغاتی تبديل شده است.

 

*اصلاح 22 نقطه حادثه خیز در محورهای شهرهای گیلان

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه تنها سه تقاطع كلانشهر رشت دارای دوربين ثبت تخلف است افزود: 83 نقطه حادثه‌خيز در محور‌هاي درون‌شهری توسط پليس راهنمايی و رانندگی استان شناسايی شده است که از اين مجموع، 22 نقطه حادثه‌خيز در محورهای شهری گيلان اصلاح شده است. 


اين مقام ارشد انتظامی عدم رعايت حق‌تقدم، عدم توجه به جلو و تخطي از سرعت مجاز را سه عامل اصلي تصادف در محورهای درون‌شهری گيلان اعلام کرد و بیان داشت: خطای انسانی رانندگان در تقاطع، استفاده از تلفن همراه در حين رانندگی و شرايط جوی پربارش گيلان كه لغزندگی جاده را به همراه دارد از ديگر عوامل زمينه‌ساز تصادف در استان است.

 

*حضور بيش از هزار بانوی فرهنگ‌يار ترافيک در گیلان

وی در ادامه با بیان اینکه 19 ماه اخير، پليس راهنمايی و رانندگی گيلان بيش از هفت هزار كلاه ايمنی به موتورسيكلت سواران با هدف فرهنگ سازی اهدا كرده است اظهار داشت: از ابتدای سال جاری 500 كلاه ايمنی با مشاركت اتاق ‌اصناف و شركت‌های بيمه به پيك‌های موتوری مركز استان اهدا  و 30 هزار پيامك هشدار‌ ترافيكی به راكبان موتورسيكلت ارسال شده است.

 

ملکی 76 درصد تصادفات گيلان در 11 ماه ابتدايی سال جاری را مربوط  به عابران پياده و راكبان موتورسيكلت دانست و تصریح کرد: با ‌توجه به نقش مؤثر زنان در اجتماع و با هدف نهادينه شدن فرهنگ ترافيک در خانواده، امروز گيلان با مشاركت بيش از هزار بانوی فرهنگ‌يار ترافيک در مسير بسط و توسعه انضباط ترافيکی در جامعه گام بر می‌دارد.


*صدور ۴۳۰ هزار برگه جریمه محدوديت تردد كرونايي در گيلان

اين مقام ارشد انتظامی از رشد 84 درصدی برخورد با تخلفات در 11 ماه ابتدايی سال جاری خبر داد و گفت: در راستای مقابله با همه‌گيری كرونا در استان گيلان بيش از 430 هزار برگه جريمه براي رانندگانی كه محدوديت تردد كرونايی را رعايت نكردند، صادر شده است.


وی تاکید کرد: رانندگان دارای مجوز تردد از فرماندازی در صورت جريمه به دليل نقض محدوديت تردد، می‌‌توانند با حضور در پليس راهنمايی و رانندگی استان، نسبت به رفع جريمه اقدام كنند.
 

کد خبر 1032089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha