مصوبه عدم کشت برنج کارخانجات شالیکوبی گلستان را به تعطیل می کشاند

کوهساری گفت: در کارگروه سازگاری با کم آبی بحث ممنوعیت کشت برنج در استان مطرح می شود و با این اقدام کارخانجات شالیکوبی در استان تعطیل خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلامعلی کوهساری» عصر امروز (شنبه 9 اسفند) در ستاد اقتصاد مقاومتی گلستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: درآمد استان گلستان 49 درصد میانگین کشور است و باید به استان گلستان توجه بیشتری شود.

 

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس ادامه داد: از مدیران دستگاه اجرایی تشکر می کنم و در دولت توجه خوبی به استان شده است.

 

کوهساری ابراز داشت: استانی که با وجود آنکه نامش گلستان است مشکلات آن پشت سر سبزی آن پنهان ماده است و هر گاه مسئولی از تهران به گلستان می آید تنها زیبایی آن را می بینند و باید به نقاط ضعف استان پرداخته شود.

 

وی گفت: در نقاط شرق و گرگان مشکل آب شرب داریم و باید از ظرفیت دریای خزر به این منظور استفاده شود.

 

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس یادآور شد: امیدواریم سد نرماب با کمک دولت در سال آینده به بهره برداری می رسد ولی این سد تنها در سال آینده آبگیری می کند و باید ایستگاه پمپاژ آب و انتقال آب به شهر و روستاها اعتبار در نظر گرفته شود.

 

کوهساری یادآور شد: گندم استان رتبه یکم تا سوم را در کشور دارد ولی در استان در تامین آرد با مشکل رو به رو هستیم.

 

وی تاکید کرد: در کارگروه سازگاری با کم آبی بحث ممنوعیت کشت برنج در استان مطرح می شود و با این اقدام کارخانجات شالیکوبی در استان تعطیل خواهد شد و درخواست داریم به این موضوع تجدید نظر می شود.

 

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس یادآور شد: در بحث کرونا عزیزان زیادی در استان از دست دادیم و بحث شاخص های بهداشت و درمان در استان نسبت به دیگر استان های کشور پایین است.

 

کوهساری به کمبود علوفه و دان مرغ اشاره کرد و افزود: استان گلستان رتبه نخست تولید مرغ را دارد و چرا به جای دوره ۴۵ روزه به مرغداران عنوان کردند در یک بازده زمانی ۹۰ روزه نسبت به تولید محصولات خود اقدام کنند.

 

وی به برقی کردن چاه های کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشاورزان در تامین سوخت چاه های کشاورزی با مشکل رو به رو هستند و جاده های بین مزارع در استان با مشکل رو به رو است.

 

 

کد خبر 1032090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha