ایجاد بندرچوب در گلستان با اولویت بندرترکمن/ مشکلات مرز اینچه برون برطرف می شود

اسلامی به بحث بندرچوب در استان گلستان اشاره کرد و افزود: برای ایجاد بندرچوب با اولویت بندرترکمن با سازکارهای محیط زیست اقدام خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد اسلامی» عصر امروز (شنبه 9 اسفند) در ستاد اقتصاد مقاومتی گلستان اظهار کرد: در بحث راه ها و مسئول کمیسیون مشترک مسائل خود در تلاش هستیم با کشور ترکمنستان حل و فصل کنیم.

 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اکثریت مسائلی که مانع توسعه بین دو کشور ترکمنستان و ایران بود حل و فصل شده است و در تلاش هستیم از طریق مرز اینچه برون مشکلات برطرف شود.

 

اسلامی بیان کرد: مهمترین مسئله این بود که خط عریض راه آهن در مدت یک سال و نیم به دلیل مشکلات مالی وصل نشده بود و توسعه زیرساخت های اینچه برون در دست اقدام است که مشکلات حقوقی دارد که در حال برطرف آن هستیم.

 

وی افزود: باید اینچه برون را با امکانات لجستیکی و زیرساختی مورد نیاز برای تجارت تبدیل کنیم تا بتوانیم این شهر جدید به توسعه اقتصادی گلستان منجر شود.

 

وزیر راه و شهرسازی  خاطرنشان کرد: بحث راه اندازی شهرک های صنعتی و مراکز تجاری مشترک از موضوعاتی است که در اینچه برون دیده شده و باعث جذب سرمایه گذاری خواهد شد.

 

اسلامی به بحث بندرچوب در استان اشاره کرد و افزود: با مدلی که استان طراحی کرده کمک می کنیم و برای ایجاد بندرچوب با اولویت بندرترکمن با سازکارهای محیط زیست در دستور کار قرار خواهیم داد.

 

وی یادآور شد: در حوزه میانکاله و مشکلات خلیج گرگان هر آنچه که در کارگاه مدیریت و هماهمگی تالاب ها وضع شود اقدام خواهیم کرد.

 

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مسیر راه آزادشهر به شاهرود از موضوعات مورد تاکید استان است که نیمی از 65 کیلومتر جاده این محور در دست اجرا است.

 

اسلامی بابیان اینکه مسکن مهر بلاتکلیفی که مردم اعتبار آن را پرداخت کرده باشند و خانه را تحویل نگرفته باشند وجود ندارد، گفت: برای طرح اقدام ملی مسکن زمین مورد نیاز در استان خریداری شده است.

کد خبر 1032105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha