چشم‌وهم‌چشمی در مهدکودک کاخ‌سفید/ بایدن به سمت ترامپ شیفت کرد

کارشناس مسائل سیاسی بمباران هفته گذشته سوریه را در راستای تلاش بایدن برای اثبات خود نزد سیاست‌مداران آمریکایی تحلیل کرد که گفته بودند او همچون ترامپ توان و ظرفیت سیاسی و نظامی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدرضا صدرالحسینی در رابطه با حمله امریکایی‌ها به سوریه به برنامه "رویداد" گفت: بسیاری کشورها و دولت‌ها اقداماتی چند سویه دارند و نمی‌توان به یکی دو هدف پی برد ولی بعد از مستاجر شدن بایدن در کاخ سفید، رسانه‌های جمهوری خواه بحثی را آغاز کردند که بایدن توانمندی نظامی و سیاست خارجی ترامپ را ندارد.

وی با بیان این مطلب افزود: در چارچوب این موارد، بحث‌های متعددی صورت گرفت و یکی از مهم‌ترین مولفه‌های این تصمیم در دولت بایدن و آمدن نام او در بیانیه وزارت دفاع امریکا، در بمباران سوریه بدلیل بدست آوردن اعتبار از دست رفته بود.

صدرالحسینی ادامه داد: آن‌ها سعی کردند شرایطی را پدید آورند تا بگویند بایدن نسبت به مسائل سیاست خارجی و نظامی و امنیتی، قاطعیتی که امریکا از ترامپ تصور داشت را اجرا می‌کند.

وی همچنین به اقدام مشکوک هفته گذشته علیه یکی از پایگاه‌های امریکا در اربیل اشاره کرد و گفت: احتمالا بایدن می‌خواست اعلام کند که این عملیات بی جواب نخواهد ماند و در حقیقت نوعی پیام هشدار آمیز را به جریان‌های مقاومت بدهد.

صدرالحسینی به رادیو گفت‌وگو، گفت: در یکسال گذشته که مجموعه نیروهای مقاومت عراق تلاش کردند مصوبه پارلمان را اجرایی کنند، اما در بمباران پایگاه امریکایی، هیچ یک از گروه‌ها مقاومت این اقدام را نپذیرفته بود.

وی افزود: امریکایی‌ها ممکن است بدلیل تثبیت و حضورشان در عراق، این اقدام را انجام داده باشند و چون چنین موضعی در مجامع بین الملل مطرح بود، شاید امریکا می‌خواست بگونه‌ای فرافکنی کند و اعلام دارد که این بمباران کار خودشان نبوده است.

صدرالحسینی با بیان اینکه اقدام اخیر با بیانیه‌ها و فضاسازی‌های گوناگون در رسانه‌ها مورد اشاره قرار گرفت تا واقعیت پنهان شود و مشکوکیت بمباران پایگاه امریکایی کمتر مورد توجه قرار گیرد.

این تحلیلگر حوزه غرب آسیا ادامه داد: این اقدام درست در مرز مشترک عراق و سوریه اتفاق افتاد و بیشتر آن را به نام سوریه رقم می‌زنند.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جریان‌های مقاومت عراق بسیار فعل هستند، از ترس اینکه امریکایی‌ها اقدامی مقابله به مثل صورت دهند، بعد از این اقدام فرافکنی کرده و آدرسی نامعقول می‌دهند.

وی ادامه داد: چهره واقعی بایدن حالا روشن شده است و چهره خشن او در هفته‌های نخست ریاست جمهوری، خود را نشان داده است.

صدرالحسینی خاطرنشان ساخت: غرب آسیا سال هاست از سوی امریکا متلاطم شده و آن‌ها برای رسیدن اسرائیل به امنیت پایدار، نقاط مختلف را نا امن جلوه داده و بخشی از آن را در منظر مردم قرار می‌دهند.

وی گفت: رسانه‌های آن‌ها نیز تلاش دارند رخدادهای منطقه را به جمهوری اسلامی نسبت دهند تا شاید بتوانند در دوره جدید، دستاوردی را در مقابل دولت ایران داشته باشد.

کد خبر 1032172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha