پیش بینی صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری استان زنجان تا پایان امسال

حقیقی به کاهش ۲۰ درصدی صادرات کالا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال صادرات استان به ۲۵۰ میلیون دلار می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان شامگاه شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان به کاهش 20 درصدی صادرات کالا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال صادرات استان به 250 میلیون دلار می رسد.

 

فتح الله حقیقی با یادآوری اینکه 250 هزار تن کالا از محل ورود موقت کالا به استان وارد شده است، ادامه داد: 50 هزار تن از مواد اولیه وارد شده صادر شده است.

 

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در اثر پیگیری های انجام شده رتبه استان زنجان از نظر بهبود فضای کسب و کار از جایگاه سوم به جایگاه دوم ارتقاء یافته است.

 

وی ادامه داد: این موفقیت ها در سالی اتفاق افتاده است که تحریم ها در اوج خود قرار دارد و شیوع کرونا نیز مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

 

حقیقی با یادآوری اینکه زنجان یکی از استان های موفق در کنترل کرونا بوده است، گفت: سال گذشته میزان صادرات استان زنجان 223 میلیون دلار بود که این رقم امسال 7 درصد بیشتر از آن است.

 

وی یکی از دلایل کاهش صادرات استان در سه ماهه نخست امسال را بسته بودن مرزهای ترکیه خواند و گفت: در این مدت میزان صادرات استان 78 درصد کاهش داشت.

 

 

 

 

کد خبر 1032216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha