بن‌سلمان همه تخم مرغ‌ها را شکست

کاردار اسبق ایران در عربستان گفت: امریکا تلاش دارد تا بن سلمان یا کنار رود و یا تابع محض سیاست‌های امریکا باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احمد دستمالچیان در گفتگو با برنامه "رویداد" در رابطه با اینکه بایدن فشارهای روانی و سیاسی نسبت به عربستان خاصه محمدبن سلمان وارد می‌آورد، گفت: نخستین فشار توقف جنگ در یمن و ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان دومین فشار بود.

وی با اعلام اینکه بایدن قبل از انتخابات نیز قول داده بود تا قضیه خاشقچی را پیگیری می‌کند، یادآور شد: این فشارها پیگیریِ وعده‌های انتخاباتی بایدن است.

دستمالچیان با بیان اینکه دموکرات‌ها معمولا مسئله حقوق بشری را دستاویز قرار می‌دهند تا سیاست‌های خود را در هر نقطه‌ای از دنیا اعمال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه محمدبن سلمان تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد ترامپ قمارباز گذاشته و امروز در عرصه سیاست باخته است، اظهار کرد: شاهزاده سعودی امروز باید جوابگوی اقدامات نابخردانه گذشته خود باشد و بی تردید امریکایی‌ها تصمیم دارند فشار زیادی را روی محمد بن سلمان بیارند.

دستمالچیان اضافه کرد: امریکا تلاش دارد تا بن سلمان یا کنار رود و یا تابع محض سیاست‌های امریکا باشد.

این تحلیلگر حوزه غرب آسیا تصریح کرد: دموکرات‌ها بیشتر نظر داشتند تا ولیعهد قبلی بهتر می‌تواند با امریکایی‌ها کنار بیاید ولی در نهایت، آنچه برای امثال بنده مسلم است اینست که تنازع قدرت در داخل خاندان سعودی جدی است و شاهزاده‌ها باهم اختلاف جدی دارند و امریکا از و فعلی استفاده می‌کند تا در چارچوب سیاست‌های بایدن عمل شود و یا بن سلمان را مجبور به کنار رفتن از سیاست می‌نمایند.

کد خبر 1032362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha