تحریف گفتمان امام و انقلاب از عناصر جنگ نرم دشمنان

داوودی عنوان کرد: یکی از عناصر جنگ نرم مربوط به بازخوانی مولفه هایی است که افراد را به یک کشور، عقیده، انقلاب و نظام پیوند می زند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت وگو در خصوص تحریف گفتمان امام (ره) و انقلاب با دکتر علیرضا داوودی، کارشناس مسائل رسانه به صورت تلفنی گفتگو کرد.

علیرضا داوودی با بیان اینکه دشمنان با ابزار جنگ نرم به تقابل با انقلاب اسلامی آمده اند، گفت: هیچ جنگ نرمی شروع نمی شود مگر اینکه اعلام شکست و پایان جنگ سخت صورت گرفته باشد. بنابراین اساساً وقتی وارد جنگ نرم می شویم یعنی کسانی که علیه ایران برنامه‌ریزی می کنند، یک مرحله شکست قطعی در جنگ سخت را تجربه کرده‌اند.

وی با تصریح بر اینکه استفاده از ابزارهای جدید در مراحل مختلف برای نسل های متفاوت به منظور یک تأثیرگذاری جدید در حوزه های گوناگون مبنای ایجاد جنگ نرم علیه کشور است، اظهار کرد: اساساً جنگ نرم مقدمه بازطراحی به جنگ سخت است. حذف فیزیکی غایت جریانات دشمن علیه کشور محسوب می شود و به همین جهت بعد از شکست هایی که تجربه کرده‌اند، به سمت بازسازی حرکت می کنند.

کارشناس مسائل رسانه عنوان کرد: اگر جنگ نرم را یک مرحله بازسازی برای باگشت مجدد به جنگ سخت بدانیم، جنگ نرم از منظر دشمنان یک نوع مسئولیت جدید پیدا می کند. جنگ نرم در گام نخست قصد دارد ذهن ها را برای پذیرش مولفه های جدید آماده کند که از آن تحت عنوان مولفه های گذرا یاد می کنند. در گام دوم اگر دشمنان بدون ورود به مرحله جنگ سخت، در همین مرحله جنگ نرم، فتح بدون خون ریزی داشته باشند، مطلوب این است که از جنگ سخت فاصله بگیرند.

داوودی به عناصر جنگ نرم اشاره و عنوان کرد: یکی از عناصر مربوط به بازخوانی مولفه هایی است که افراد را به یک کشور، عقیده، انقلاب و نظام پیوند می زند. وقتی این مولفه ها بازشناسایی شدند اقدام به بازخوانی و تحریف حقایق می کنند.

وی با تصریح بر اینکه نقطه آغازین انحراف از بازتعریف گفتمان انقلاب امام و انقلاب شکل می گیرد، ادامه داد: معمولاً گذر زمان باعث می شود یک‌سری اصالت ها توسط نسل جدید یا همان نسل قدیم مورد خدشه قرار گیرد و در حقیقت یک قرائت دیگری از آن‌ها صورت بگیرد. این قرائت ها مبتی بر بخشی از واقعیت هایی است که برخی افراد گمان می کنند همه واقعیت محسوب می شود.

کد خبر 1032368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha