لزوم مناسب سازی شهری برای فعالیت های معلولین و سالمندان

فتح اللهی از تشکیل تیم عملیاتی گزارش دهی در رشت خبر داد و گفت: مناسب سازی شهری برای فعالیت های معلولین و سالمندان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز (یکشنبه، ۱۰ اسفند) در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان رشت به حقوق شهروندی اشاره و اظهارکرد: طبق دستورالعمل حقوق شهروندی دسترسی به امکانات عمومی ‌برای کلیه شهروندان فراهم و شانیت و شخصیت اجتماعی شان بایستی حفظ شود.



فرماندار رشت با بیان اینکه ظرفیت های اجتماعی برای سالمندان فراهم شود گفت: همه ما در برابر سالمندان موظفیم‌ و یک زمانی خودمان به سنین سالمندی خواهیم رسید.


فتح اللهی اذعان کرد: شهرستان رشت به دلیل مرکزیت استان دارای کثرت و تنوع جمعیتی است.



وی ادامه داد: شهرستان رشت بایستی به عنوان شهر شاخص در اجرای استانداردهای مناسب سازی معلولین و سالمندان پیشگام و پیشتاز باشد.



فرماندار رشت با تاکید بر اینکه در راستای مناسب سازی ساختمان ادارات با هیچ دستگاهی تعارف نداریم، افزود: با توجه به بودجه تامین و تجهیز ادارات دولتی، دستگاه‌های اداری باید مناسب سازی لازم را به گونه‌ای صورت گیرد تا خدمات لازم به عموم مردم ارائه شود.‌



فتح اللهی در نظرگرفتن استانداردهای مناسب سازی در روند اجرای پروژه های عمرانی را از دیگر نکات بسیار مهم و حائز اهمیت عنوان کرد و بیان داشت: بایستی در اجرای تمامی پروژه ها، استانداردهای لازم برای تردد معلولین و سالمندان لحاظ شود.


فرماندار رشت بر افزایش سرعت و کیفیت انجام کار پروژهای مناسب سازی در سطح شهرستان رشت تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: تشکیل تیم عملیاتی ویژه جهت بازدید و گزارش دهی از نحوه مناسب سازی در اجرای پروژه های ساختمان ادارات و معابر شهری و روستایی، در دستور کار، کارگروه مناسب سازی شهرستان قرار گیرد.

کد خبر 1032403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha