تبیین و ترویج فرهنگ انقلابی همیشه باید در رأس امور باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه مدیون انقلاب هستیم باید جریان و فرهنگ انقلاب در همه جا برجسته باشد، گفت: نام شهدا را روی پروژه ها و موسسات بگذاریم اما در آن مجموعه از شهید، شهادت، انقلاب و تعالی آرمان های انقلاب خبری نباشد زیبنده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین« محمدباقر محمدی لائینی» امروز(10اسفند) در آئین پاسداشت شهدای صنعت برق و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم با عنوان«با ستاره ها می مانیم»  که به همت سپاه کربلا و شرکت توزیع نیروی برق مازندران برگزار شد، اظهار کرد:نامگذاری 17فیدر برق به نام شهدای مدافع حرم، امنیت و صنعت برق در استان ولایتمدار مازندران اقدامی شایسته تقدیر است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: نامگذاری کردن به نام اسوه های جهادی، ارزشی و دینی مهم و ارزشمند است؛ معرفی آنچه را که مظهر دین، دانش و پیشرفت است نشان دهنده اینکه انقلاب اسلامی مملکت را به سمت علم و دانش سوق می دهد و مملکت از عقب ماندگی قبل از انقلاب در رده کشورهای بسیار پیشرفته قرار دارد و این کاملا خلاف تلاش دشمنان انقلاب را تصویر می کند که می خواهند جمهوری اسلامی ایران را عقب افتاده و متکی به خارج بودن نشان دهند .

 

وی به پیشرفت های و علمی و تحقیقاتی کشور در بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز اعلام شد که ابر رایانه سیمرغ در کشور ساخته شد؛ تعداد کمی از کشورها این رایانه مادر را در اختیار دارند که ایران از آن جمله است. این نشان دهنده اینکه اسلام دین پیشرفت است؛ ارزش و تقوا و معنویت همراه با علم آموزی و دانش اندوزی مورد تاکید اسلام است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی زمینه اختلاف نظر دشمنان انقلاب با ایران اسلامی را مبنی بر این دانست که پیوست فرهنگی و ارزشی که در کنار علم و دانش  در خارج از ایران اسلامی وجود دارد با معیار های ایران عزیز متفاوت است؛ نسخه زندگی در ایران براساس هدف خلقت انسان است.

 

وی بیان کرد: نامگذاری مراکز، موسسات، دستگاهها و... به اسامی مقدس از اینکه فضا را ارزشی می کند و یاد و نام شهدا را زنده نگه می دارد ارزشمند است اما بار مسئولیت را سنگین تر می کند. ای کاش بسیاری از پروژه ها به نام معصومین(علیهم السلام) و شهدا مزین نمی شدند چرا که برخی همانند قرض الحسنه ها زمینه خسران مالی مردم را فراهم کردند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: نام شهدا را روی پروژه ها و موسسات بگذاریم اما در آن مجموعه از شهید، شهادت، انقلاب و تعالی آرمان های انقلاب خبری نباشد زیبنده نیست؛ همه دستگاه ها باید مراقبت کنند تا جریان انقلاب درآن مجموعه پررنگ تر باشد.

 

وی با تاکید براینکه مدیون انقلاب هستیم باید جریان و فرهنگ انقلاب در همه جا برجسته باشد، گفت: شهدا مظهر صداقت، امانت داری، فداکاری، سلامت، وفا و... بودند نباید خدای ناکرده این ارزش ها در دستگاه ها نادیده گرفته شود.

 

کد خبر 1032467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha