لزوم خرید اتوبوس های برقی برای حفظ هوای پاک شیراز

قائدی گفت: از آنجا که شهر شیراز پاک ترین کلانشهر کشور است برای حفظ این شرایط لازم است که خرید اتوبوس های برقی توسط شهرداری شیراز تسریع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نواب قائدی»، امروز (یکشنبه 10 اسفند) در یکصد و هفتاد و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک روز درختکاری گفت: امیدوارم با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام عید و کاهش مسافرت های غیر ضروری سال خوبی را پیش رو داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران ،حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز افزود: تلاش شهرداری شیراز برای مدیریت شهر در بحران کرونا قابل تقدیر است که در این شرایط با تمام موانع و محدودیت های موجود به خوبی توانسته در تامین درآمد و در اجرای پروژه های عمرانی سطح شهر شیراز وفق عمل کند.

وی اضافه کرد: اما با وجود همه این تلاش ها مشکلاتی مانند مشخص نشدن هزینه و یارانه های اتوبوسرانی که باعث ایجاد مشکلات زیاد برای بهره برداران و رانندگان اتوبوس و نارضایتی آنها شده وجود دارد.

قائدی از شهردار شیراز خواستار توجه به راه اندازی خانه تاکسی شد و گفت: در خصوص ارائه خدمات حمایتی به رانندگان حمل و نقل مسافر و بار، پایانه مرحوم «زهتاب زاده» واقع در میدان «شیرودی» بدین منظور پیش بینی شد و قرار شد که اقدامات لازم برای راه اندازی آنها انجام شود و در دهه فجر امسال فاز اول آن به بهره برداری برسد که هنوز انجام نشده است.

وی ادامه داد: نظافت اتوبوس ها نیز با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت نظافت در داخل و خارج اتوبوس ها و نزدیکی ایام عید باید مورد توجه قرار بگیرد.

قائدی اضافه کرد: برای جبران ناشی از افزایش قیمت ها در قراردادهای شهرداری پیش بینی راهکارهایی لازم است زیرا افزایش قیمت ارز و به تبع آن قیمت مصالح مشکلات زیادی را برای پروژه ها و پیمانکاران به وجود آورده است و با این تورم غیرمنطقی امکان آنالیز مناسب و پیش بینی برآورد عملیات اجرایی برای پیمانکاران وجود نداشته است.

وی با اشاره به امکان خرید اتوبوس های برقی بیان کرد: از آنجا که شهر شیراز پاک ترین کلانشهر کشور است برای حفظ این شرایط لازم است که حوزه حمل و نقل عمومی به ناوگان بدون آلاینده هدایت شود و خرید اتوبوس های برقی در آن نقش مهمی دارد که با برگزاری چندین جلسه در کمیسیون عمران، حمل و نقل و معاونت حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز هنوز نتیجه خاصی حاصل نشده است.

کد خبر 1032521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha