سند دانشگاه اسلامی، سند جامعی برای اداره دانشگاه است

حجت‌الاسلام رستمی به سند توسعه دانشگاه اسلامی اشاره کرد و گفت: سند دانشگاه اسلامی، سند جامعی برای اداره دانشگاه است، اما چقدر این سند مورد توجه قرار گرفته است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «مصطفی رستمی» امروز (۱۰ اسفند) در آئین تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رسالتی که دانشگاه بر عهده دارد، اظهار کرد: تولید علم یکی از رسالت‌های دانشگاه است و ایران به لحاظ تولید مقالات علمی با ارزش ۳.۵ درصد تولید علم دنیا را دارد.

رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور حل مسائل و مشکلات کشور به وسیله دانشگاه را دیگر رسالت دانشگاهیان دانست و گفت: دانشگاه محل رجوع و حل مسائل بوده و بسیاری از مسائلی که حل می‌شود به واسطه همین مراجعه به دانشگاه است.

وی با بیان اینکه اگر مسئله‌ای در  کشور حل نشده بدانید به دانشگاه واگذار نشده، بیان کرد: از صنعت خودروسازی گلایه و انتقاد داریم، متاسفانه صنعت خودرو احساس می‌کرد به دانشگاه نیاز ندارد، البته در دوران تحریم شدید مراجعه‌ای به دانشگاه داشتند اما همچنان مشکلات کلان و مزمن به قوت خود باقی است.

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به اینکه تربیت کارشناسان و متخصصان برای بدنه اجرایی کشور دیگر رسالت دانشگاه است، افزود: هنوز با اجرایی شدن این رسالت فاصله داریم و به نقطه مطلوب و ایده‌‌آل نرسیده‌ایم.

رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به سند توسعه دانشگاه اسلامی اشاره کرد و گفت: سند دانشگاه اسلامی، سند جامعی برای اداره دانشگاه است، اما چقدر این سند مورد توجه قرار گرفته است؟

وی خاطرنشان کرد: این سند زیر نظام آموزشی، پژوهشی، مدیریتی و فرهنگی دارد، اما مورد توجه واقع نشده است.

گفتنی است در پایان این آئین از زحمات حجت‌الاسلام پورمحمدی تقدیر و حجت‌الاسلام قلندری به عنوان مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

کد خبر 1032592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha