فاصله گرفتن طلبه از ذی انقلابی با منشور روحانیت امام(ره)در تضاد است

معاون تهذیب حوزه علمیه برادران استان کرمان ضمن بازخوانی فرازی از منشور روحانیت امام راحل در خصوص ذی انقلابی طلبه؛ مطالبی بیان کرد.

حجت الاسلام احمد مومنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان به بهانه برگزاری مسابقه سراسری منشور روحانیت امام راحل در میان طلاب حوزه های علمیه گفت: آیین نامه مسابقه به مدارس علمیه سراسر استان ابلاغ شده است.

 




معاون تهذیب حوزه علمیه برادران استان کرمان با اشاره به صدور منشور روحانیت در اواخر عمر امام راحل؛ اظهار کرد: در آن دوران انقلاب تازه اوج گرفته بود و فضای معنوی خود را داشت و تهاجم فرهنگی و رفاه و تجملات هم میان روحانیت شدت نگرفته بود.

 




وی ادامه داد: عمق کلام امام(ره) اما چنان زیاد است که راهبرد دقیقی را میان پیش علمداران انقلاب که همان روحانیت هستند تعریف می کند که اگر روحانیت از خود، مسائل سیاسی، ذی طلبگی و... مراقبت نکند باعث انحراف انقلاب و نظام خواهد شد.

 



حجت الاسلام مومنی با تصریح به اینکه امام با این منشور در حقیقت مانیفست روحانیت را ترسیم کرده است؛ افزود: امروز می بینیم که وضعیت چقدر قابل انطباق با این منشور است.

 



وی با تاکید بر فواید فردی و اجتماعی حاصل از خوانش این منشور و تاکید مقام معظم رهبری بر مطالعه آن؛ گفت: همه نکات آمده در این منشور برای روحانیت اهمیت دارد.

 



معاون تهذیب حوزه علمیه برادران استان کرمان ضمن بازخوانی فرازی از این منشور در خصوص ذی انقلابی طلبه؛ خاطرنشان کرد: در حال حاضر بعضی از روحانیون که در مسانید اصلی هم قرار دارند اما متاسفانه نسبت به غرب خوش بین و حالت نرمش دارند که این با منشور امام فاصله دارد و جز ننگ و عار به بار نمی آورد.

 

 


وی در پایان تاکید کرد: حوزه نباید از مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه فاصله بگیرد که اگر گرفت و فهم مرتبط با مشکلات مردم پیدا نکرد به انحراف رفته و کاری که باید، انجام نمی شود.

کد خبر 1032735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha