منابع مالی مهمترین مشکل صندوق های خرد زنان

جوادی گفت: یکی از موانع مهم در زمینه توسعه فعالیت های زنان روستایی در شهرستان سربیشه دسترسی کم آنها به منابع مالی است.

«مریم جوادی بایگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه یکی از موانع مهم در زمینه توسعه فعالیت های زنان روستایی در شهرستان سربیشه دسترسی کم آنها به منابع مالی است، گفت: با توجه به این مشکل بایستی صندوق های اعتبارات خرد به منظور استفاده از تسهیلات آسان و سریع ایجاد شود.

 

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه به افتتاح سه صندوق خرد زنان روستایی در درح سربیشه اشاره کرد و افزود: تاکنون ١۵صندوق خرد زنان در سربیشه فعالیت داشتند که طی سال جاری چهار صندوق جدید در این شهرستان افتتاح شده است و در حال حاضر تعداد صندوق های خرد زنان  فعال در این شهرستان به 19 صندوق رسیده است.

 

جوادی یادآور شد: این صندوق ها دارای کارکردهای اجتماعی و اقتصادی هستند و در قالب اين طرح، زنان روستايي عضو صندوق با اندوختن سرمایه های اندک خود و نیز تزريق كمك هاي دولتي به منظور افزايش سرمايه، تسهیلات دریافت می کنند.

 

مدیریت جهاد کشاورزی شربیشه با بیان اینکه در این صندوق ها، ضمانت به صورت زنجیره ای بین اعضا صورت می گیرد، افزود: تسهیلات به منظور انجام فعالیت های کشاورزی و تولیدی با اولویت فعالیت های گروهی پرداخت می شود.

 

جوادی ابراز امیدواری کرد: تاسیس این صندوق ها باعث افزایش رونق تولید، اشتغالزایی و... در این منطقه مرزی شود.

کد خبر 1032850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha