۱۵۰۰ موقوفه در شهرستان آران و بیدگل فاقد سند است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل گفت: یک هزار و ۵۰۰ موقوفه و رقبه در شهرستان آران و بیدگل فاقد سند است که ۷۰ درصد آن مشاعی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، مهدی حافظیان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: طی سال جاری ۳۲ سند تک برگی جدید برای موقوفات شهرستان آران و بیدگل صادر شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل افزود: با صدور این اسناد، ۵۰ درصد از موقوفات جدید شهرستان آران و بیدگل سند دار شده است.

 

حافظیان در ادامه بیان داشت: موظفی این اداره در زمینه دریافت اسناد مالکیتی در سال جاری ۶۲ مورد بوده است، اما تحقق این امر با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد از موقوفات این شهرستان مشترک با منابع طبیعی است کاری مشکل و زمان بر است.

 

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل خاطر نشان کرد: یک هزار و ۵۰۰ موقوفه و رقبه در شهرستان آران و بیدگل فاقد سند است که ۷۰ درصد از این رقبات مشاعی است که در اراضی ملی منابع طبیعی قرار دارد که این اراضی یا سند ثبت شده  دارد یا باید منتظر اجرای قانون و تعیین تکلیف ان باشیم تا بتوانیم سند آن را دریافت کنیم.

 

حافظیان افزود: یکی از مهم ترین اسناد دریافتی در سال جاری سند موقوفه با کاربری کشاورزی با سه هزار متر مساحت و یک میلیارد تومان ارزش بود.

 

وی بیان داشت: همچنین سند دیگری نیز با متراژ ۴۰۰ متر مربع در مرکز شهر با کاربری مسکونی صادر شد که ارزش این موقوفه نیز یک میلیارد تومان برآورد شده است./

کد خبر 1032853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha