قانون در امور نظارت بر روند انتخابات فصل الخطاب است

حجت الاسلام زکوی با بیان اینکه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در مازندران شاهد برگزاری سه انتخاب مهم خواهیم بود و بایستی برای حضور حداکثری مردم پای صندوق رای برناه ریزی شود، گفت: همچنین دو اصل مهم بی‌طرفی و فصل الخطاب دانستن قانون در امور نظارت در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «علی اصغر زکوی» بعدازظهر امروز دوشنبه(۱۱اسفند) در نشست اعضای دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان با حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی»نماینده ولی فقیه در مازندران به انتخابات پیش رو ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی شهر و روستا  اشاره کرد و گفت:طبق برنامه زمان بندی شده وزارت کشور، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری 28 خرداد سال آینده برگزار می شود.

 

رئیس هیأت نظارت انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در مازندران با اشاره به تعداد اعضای هیات نظارت بر انتخابات از واژه پنج به‌علاوه یک استفاده کرد و افزود: اعضای هیات نظارت استان شامل آقایان اکبری، نیرین، مویدی و  ماشین چیان هستند، آقای کمالی را به‌عنوان دبیر هیات نظارت انتخاب کردیم.

 

وی با اعلام اینکه آرام آرام آهنگ انتخابات تندتر می‌شود و تب انتخابات در حال بالاگرفتن است، بیان کرد: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در مازندران شاهد برگزاری سه انتخاب مهم خواهیم بود و بایستی برای حضور حداکثری مردم پای صندوق رای برناه ریزی شود.

 

حجت الاسلام زکوی یادآور شد: نهادهای دخیل در انتخابات در حال شکل‌گیری هستند وجریانات سیاسی خیز انتخاباتی برداشتند بعد از اینکه هیات نظارت مرکزی تشکیل شد هیات نظارت استان‌ها هم تشکیل، هیات شهرستانی و بخشها هم در حال شکل‌گیری است.

 

وی عنوان کرد: ستاد انتخابات کشور زمان بندی کلی را اعلام کرد، ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه مهلت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است، همچنین در حوزه قضایی دستور تشکیل ستاد پیشگیری داده شد و اولین جلسه ستاد تشکیل شد .

 

حجت الاسلام زکوی گفت: ماموریت ما نظارت جامع کلیه فرایند اجرایی انتخابات، صیانت از آرای مردم و حفاظت از حقوق نامزدها و ساز و کاری که استان در اختیار دارد با نگاه شبکه گسترده مردمی در سراسر استان است، دو اصل مهم بی‌طرفی و فصل الخطاب دانستن قانون در امور نظارت در دستور کار داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که برگزاری انتخابات بزرگ آن هم سه انتخاب در یک روز جز با همکاری و تعامل و مراقبت همه دستگاه‌های اجرایی نظارتی امنیتی و انتظامی میسر نیست.

 

حجت الاسلام زکوی تاکید کرد: هیات نظارت استان و مرکز در امر انتخابات شورای شهر و روستا هیچ مسئولیتی ندارند و برعهده نخواهد گرفتند اجرا و نظارت انتخابات سورای شهر و روستا ساز و کاری مستقل دارد، امیدواریم شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور و باشکوه باشیم تا به انتخاب فرد مناسب و اصلح بی انجامد.

کد خبر 1032950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha