میزان مبادله رمز ارزها به دلیل غیر قانونی بودن آنها قابل رصد نیست

خسروپور با اشاره به اینکه به دلیل غیر قانونی بودن رمز ارز‌ها در کشور میزان مبادله آن در کشور قابل رصد نیست، گفت: بر اساس تراکنش‌ها از فروردین سال ۹۸ تا فروردین سال ۹۹، سی و هفت هزار میلیارد ریال مبادله رمز ارز‌ها در کشور اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین خسروپور کارشناس ارز‌های دیجیتال در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: به دلیل غیر قانونی بودن رمز ارز‌ها در کشور میزان مبادله آن در کشور قابل رصد نیست، اما بر اساس تراکنش‌ها از فروردین سال ۹۸ تا فروردین سال ۹۹، سی و هفت هزار میلیارد ریال مبادله رمز ارز‌ها در کشور اتفاق افتاده است.

 

وی افزود: در سال ۹۶ بهای بیت کوین از ۲۰ هزار دلار به ۵ هزار دلار کاهش داشت که نشان می‌دهد این عرصه به ویژه برای کسانی که سواد دیجیتالی ندارند بسیار خطرناک است.

 

خسروپور گفت: رفتار شبکه جهانی ارز‌های دیجیتال مانند نهاد‌های بورسی است، اما آینده رمز ارز‌ها به دلیل شدید بودن نوسانات آن حداکثر ۳۰ تا ۴۰ درصد قابل پیش بینی است.

 

این کارشناس ارز‌های دیجیتال افزود: کلاهبرداری بزرگی در زمینه رمز ارز‌ها اتفاق افتاده است و قانونی برای کنترل هوشمندانه رمز ارز‌ها وجود ندارد.

کد خبر 1033034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha