برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای ۱۰۶ روستای استان ایلام تدوین شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام از تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای ۱۰۶ روستای دیگر استان ایلام خبر داد.

«رحمت الله قیصوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام در خصوص انجام مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی در استان، اظهار کرد: یکی از الزامات قانونی برنامه ششم توسعه، تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی است که مطابق جزء 1 بند الف ماده 27 این قانون و بر اساس سهم بندی های در نظر گرفته شده برای استان ها، در هر سال بایستی برای تعدادی از روستاها برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی تدوین شود.


وی افزود: کل سهم استان ایلام 250 روستا بوده که در فاز اول و در سال 1397 برای 56 روستای استان و توسط دانشگاه ایلام، برنامه توسعه اقتصادی تدوین، تصویب و برای اجرا در اختیار فرمانداری ها و دستگاه های ذیربط قرار گرفت.

 

قیصوری یادآور شد: در فاز دوم برنامه مذکور برای 106 روستا برنامه توسعه اقتصادی تدوین شده و کار تدوین برنامه برای سایر روستاها نیز در مرحله عقد قرارداد است که سال آینده اجرا می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مطابق با برنامه تکلیفی ششم توسعه توانسته است براساس ماده 27 قانون برنامه ششم برای تمامی روستاها برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی تدوین کند.

 

قیصوری یادآور شد: سند آمایش سرزمین یک برنامه بلندمدت ۲۰ تا ۵۰ ساله در ۱۱ محور اصلی است که در آن نقاط ضعف و قوت، ظرفیت، پتانسیل، فرصت، تهدید و تمام ملاحظات زیست محیطی و پدافند غیر عامل، افزایش جمعیت، گسترش مناطق مسکونی شهری و روستایی، تحولات منطقه ای و جهانی گنجانده شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: توسعه کشاورزی، افزایش صادارت، مراودات مرزی، منابع آب، نفت،گاز، صنعت، صنایع پایین دستی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، حمل و نقل، ... از مهم ترین محورهای این سند است که برای هر منطقه در استان براساس این شاخص ها برنامه ریزی مدون تدوین شده است.

کد خبر 1033052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha