روزانه قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی در گیلان رصد می‌شود

دلق‌پوش پایش مستمر بازار و نظارت بر قیمت کالاها را از جمله اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت خواند و گفت: به کمک بازرسان روزانه قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی در گیلان رصد می‌شود.

«فرهاد دلق‌پوش» پایش مستمر بازار، برخورد با متخلفان و نظارت بر قیمت کالاها را از جمله مواردی که در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان قرار دارد اعلام کرد و به خبرنگار شبستان گفت: نبایستی فراموش کنیم که در شرایط فعلی اقتصاد کشورمان متأثر از بسیاری عوامل داخلی و خارجی و تحریم‌های ظالمانه دشمن است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان  اظهار کرد: حتی در برخی اوقات موارد از دست مسئولان استانی خارج است و ریشه مشکلات ما به سطح ملی و بین‌المللی برمی‌گردد.

 

دلق‌پوش با تاکید بر اینکه در چنین اوضاعی طبیعتاً تأمین، تولید و توزیع برخی از اقلام و نیازهای مردم دچار نوساناتی می‌شود تصریح کرد: در سیستم کشور از سال‌ها پیش کارگروه تنظیم بازار مرتبا مسئولیت پیگیری، رصد و پایش بازار را بر عهده دارد و تصمیمات لازم را که متاثر از تصمیمات ملی است در سطح استان اجرا می‌شود.

 

وی از برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار استان گیلان به صورت ماهانه یک یا دوبار خبر داد و ابراز داشت: علاوه بر این‌ها هفته‌ای دو بار هم کارگروه فنی نشست تخصصی بازار را به ویژه در مورد کالاهای اساسی برگزار می‌کنیم از طرفی در داخل گیلان به شکل روزانه 100 قلم کالای اصلی رصد می‌شود. 

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل سامانه‌های مختلفی برای تنظیم بازار به شکل مطلوب در سطح ملی خبر داد و اذعان کرد: سامانه جامع تجارت، سامانه انبارداری و سامانه‌های مربوط به کالاهای مختلف در سطح کشور از جمله مهم‌ترین این سامانه‌ها برای تنظیم بازار محسوب می‌شوند.

 

دلق‌پوش یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود را تنظیم، بررسی و رصد نیازهای اساسی کالایی به ویژه برخی اقلام نظیر نان، آرد، نهاده‌های دامی، گوشت، مرغ و شکر اعلام کرد و گفت: این اقلام کالاهایی هستند که معمولا به دلایلی دچار نوساناتی شده و باید همواره پایش شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه مشکلاتی که در داخل گیلان در بحث توزیع برخی کالاها اتفاق می‌افتد متأثر از خارج استان است خاطرنشان کرد: کارگروه تنظیم بازار گیلان همواره سعی کرده که با اتخاذ یکسری تصمیمات اجرایی و نظارتی و اقدامات اساسی کمترین تبعات را ما به جهت این مشکلات در استان گیلان داشته باشیم.

کد خبر 1033067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha